Туристически организации искат смяна на министъра
/ брой: 38
Туристически организации масово се обявиха срещу оставането на Зарица Динкова като министър на туризма при ротацията. Българската асоциация на туристическите агенции са на категоричното мнение че Динкова не бива да остава на поста министър на туризма. За 9 месеца тя показа, че нищо не прави, освен някакви безмислени срещи, които остават без резултат. По никакъв начин не откликва на проблемите на бизнеса“, заяви пред TravelNews проф. Георги Рачев, зам.-председател на асоциацията на туристическите агенции. Според него Динкова е далече от бизнеса и не разбира нищо от туризъм. Туристическите агенции са недоволни,че туризмът продължава да не е приоритет на държавата и само нашата страна в Европа не е възвърнала туристите и приходите в сектора на нивата от преди ковид-пандемията.
От Обединение "Бъдеще за туризъм" също са недоволни от представянето на Динкова. "Настояваме за човек, който да иска да работи за решаване проблемите на бранша“, обяви Павлина Илиева, председател на обединението. Тя припомня, че все още нищо не се прави за създаване на обещания гаранционен фонд за туроператорите, нито се работи по нов закон за туризма.
Председателят на Българската асоциация за туризъм Ивелин Кичуков също коментира, че общуването на бизнеса със сегашния министър е много трудно. „Никакво желание за подкрепа на бизнеса и вникване в неговата проблематика. Няма никакво общуване с бранша, а само с определени сдружения, които не критикуват министъра“, посочи той. Кичуков отчита, че единственото, с което може да се похвали министър Динкова за времето, през което е на поста, са отпуснатите 5 млн. лв. от бюджета за финансиране на маркетингови дейности в Черноморските общини в партньорство с туроператорите. Рано е обаче да се каже дали тази програма ще е ефективна.
Браншът критикува Динкова, че през изминалия летен сезон не е защитила адекватно българския туризъм по време на хибридните атаки срещу Българското Черноморие след взривяването на язовир „Нова Каховка“ в Украйна. Намесата й е била закъсняла, едва след изявлението на Министерството на околната среда и водите.
Браншът е недоволен и от липсата на промяна в рекламата на България като туристическа дестинация. "Не виждаме промени за по-добро. На българските щандовете на международни изложения се рекламират отделни общини, което като краен резултат е кръгла нула", подчерта Ивелин Кичуков.