19 Ноември 2024вторник15:27 ч.

Доказани истини

/ брой: 10

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3653

Евгени ГАВРИЛОВ


Служебният регионален министър Иван Шишков за пореден път подхвана темата за качеството при изграждането на магистрала "Тракия". В телевизионно студио по късна доба той донесе тест от проверка на регионалното министерство за материалите, вложени при строителството на втори и трети лот на аутобана. Шишков постави на масата т.нар. ядка - специално изкопана част от пътя, която трябва да покаже реалното съдържание на настилката. Проверката, която цитира министърът, не е нова, а от октомври м.г. При нея стана ясно, че липсват между 12 и 17% от асфалта, който би трябвало да бъде вложен във втори и трети лот на пътното съоръжение. А тази ядка показва следното - по проект асфалтът трябва да е 220 мм от трите пласта на настилката. Той обаче е между 185 и 190 мм. Стойността на двата участъка бе около 133 млн. лева. И тук възниква големият въпрос: защо сравнително нов магистрален участък е в такова катастрофално състояние?

Отговорът е елементарен. Това е резултатът от сбърканата, може би съзнателно, политика на правителствата на ГЕРБ в този емблематичен за тях сектор. Опитите на някогашния премиер Борисов да докаже, че може да строи евтино пътища у нас, излязоха солено на българските граждани. Оставяме настрана вихрещата се в тази област корупция, за която няма по-показателен пример от това, което се случи с другата магистрала - "Хемус". Уредените за определени фирми търгове станаха всекидневие при порочното управление на Меси от Банкя. 

На тези фиктивни търгове строителните фирми надцакваха с безумно ниски оферти, а резултатът е некачествени пътища. Които много скоро след откриването отново трябваше да се ремонтират. Всъщност това нямаше никакво значение. Важното бе да има поводи за рязане на ленти. Така някогашната власт на практика доказа, че на брашното е евтина, а на триците - скъпа. В част от случаите проблемът не бе в изпълнителите на проектите, защото те бяха поставени пред дилемата да предлагат изключително ниски цени или да останат без поръчки. 

Още през далечната вече 2011 г. социалистите бяха първите, които алармираха, че тези лотове от аутобана се строят с некачествени материали. Че в основата на пътя реално се полага пепел, което ще бъде пагубно при експлоатацията на трасето. Години по-късно, през 2018-а, БСП алармира и Брюксел за поразиите с българските пътища. Тогава представителите на левицата бяха изкарани едва ли не национални предатели. "Предатели", чиито верни твърдения животът доказва и днес.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

И учителите на стачка, ако няма увеличение на заплатите

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

32% от 7-годишните деца са с наднормено тегло

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Въвеждат воден режим и в Брезнишко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Властта би отбой за повишаване на социалните осигуровки

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

До месец тръгва новият онлайн кадастър

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Агенцията по храните започва проверки преди Никулден

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Байдън подготвя Трета световна война

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Байдън подготвя Трета световна война

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Хиляди протестираха срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Сблъсъци в Нидерландия заради коледна традиция

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Абсолютна липса на сърце

автор:Александър Симов

visibility 0

/ брой: 221

Злокобният Байдън

автор:Юри Михалков

visibility 0

/ брой: 221

Неадекватни решения и хаос заплашват енергетиката ни

visibility 0

/ брой: 221

Мъчи ни безводие, а има забавени проекти

visibility 1

/ брой: 221

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ