03 Ноември 2024неделя20:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Няколко думи

Безсилна държава

/ брой: 47

автор:Евгени Гаврилов

visibility 11080

Няма по-показателен пример през последните десетина години за това как се краде и съсипва държавата от скандала около Държавната консолидационна компания и налетите в нея 630 млн. лв. за ремонт на 400 язовира. В края на миналата седмица икономическият министър Богдан Богданов призна нещо, което се знае отдавна.
Ремонтирани са само десетина язовира, които стоят празни, а парите ги няма. Освен това от Министерството на икономиката признаха, че държавата има малки шансове да си възстанови част от раздадените преди пет години пари за уж спешни ремонти на язовири, които така и не се случиха. Този казус показва само едно - безсилието на държавата.
Целият този сюжет се разигра при вещото управление на ГЕРБ. Тогава ДКК стана опитното поле, върху което правителствата на ГЕРБ са експериментирали как държавата да бъде източвана. Очевидна е била липсата на капацитет ДКК да се занимава с подобна дейност. Първоначалната идея, с която бе създадена ДКК, бе там да се съберат остатъчните държавни дялове след приключилата приватизация, за да се управляват те по-добре. Тази идея остана само на книга. Ремонтът на язовирите трябваше да бъде направен от двe фирми, кoитo ca пoд шaпкaтa нa ДКК - "Eкo aнтрaцит" и "Eкoинжeнeринг РМ".
В прeдмeтa нa дeйнocт нa първoтo дружecтвo влизaт дeйнocти пo ликвидaция и кoнceрвaция зa oбeкти oт въглeдoбива и пречистване на пoвърхнocтни и пoдзeмни вoди. Втoрaтa фирмa - "Eкoинжeнeринг - РМ" нe e в пoртфeйлa нa ДКК, a нa дирeктнo пoдчинeниe нa миниcтърa на икономиката. Нeйният прeдмeт нa дeйнocт  e cвързaн c рeкултивaция и мoнитoринг нa рaдиoaктивнo зaмърceни oбeкти.
В крайна сметка проблемът с язовирите бе възложен на държавната фирма"Монтажи". Там за първи път е приложено т.нар. вътрешно възлагане по Закона за обществените поръчки. ПО-късна то стана известно като инхаус процедури, заради които строителството на магистрала "Хемус" от три години е замразено. За целта е използвана държавната фирма "Монтажи". Тя е получавала парите и поръчките. После от своя страна ги превъзлага на частни компании, които се водят доставчици на услуги и техника.
Идеята е проста - да се заобиколи Законът за обществените поръчки. Така ДКК през "Монтажи" е разпределила 630 млн. лв. за ремонта на над 400 опасни язовира, които са заплаха за населението, според предишните управляващи. От тези 630 млн. лв. "Монтажи" е получавала аванс от ДКК. От своя страна държавната фирма е сключвала договори с доставчици за ремонта на над 100 язовира, като над 82 на сто от тези договори са с 6 – 8 компании.
След като ДКК успешно тества тази схема, тя беше приложена и от държавната компания "Автомагистрали" за строителството на магистрала "Хемус", при ремонта на свлачища и скоростния път Видин – Ботевград. Резултатът бе аналогичен навсякъде с  този на язовирите - нито един завършен обект, завишени цени  и раздадени аванси за стотици милиони без работа. А няма и изгледи подобни схеми да спрат.

БДЖ запазва монопола за превоз на пътници още година

автор:Дума

visibility 2586

/ брой: 209

Над половината депозити у нас са до 1000 лв.

автор:Дума

visibility 2373

/ брой: 209

70% от хората не разпознават фалшивите стоки

автор:Дума

visibility 2322

/ брой: 209

Европрокуратурата разследва ЕНП

автор:Дума

visibility 2378

/ брой: 209

Тръмп подкара боклукчийски камион

автор:Дума

visibility 2356

/ брой: 209

187 държави в света подкрепиха Куба

автор:Дума

visibility 2114

/ брой: 209

Накратко

автор:Дума

visibility 2828

/ брой: 209

Подмяна

автор:Ина Михайлова

visibility 3132

/ брой: 209

Най-дясната държава

автор:Юрий Борисов

visibility 2569

/ брой: 209

Факелът на просвещението

visibility 2487

/ брой: 209

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ