27 Август 2024вторник18:41 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Експерт:

Влаковете да спират при температури над 40 градуса

/ брой: 119

автор:Дума

visibility 3749

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин.
"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а през зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя въпросът за поддръжката на железопътната инфраструктура.
"При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви пред "България он ер" експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев. Той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.
"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчиците", коментира Ананиев.

Тазгодишното вино ще е по-хубаво, но по-скъпо

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 163

Цените по морето падат с 20%, сезонът продължава до октомври

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 163

Кафето в Гърция рязко поскъпва

автор:Дума

visibility 264

/ брой: 163

Производството на сладолед у нас намаля драстично

автор:Дума

visibility 272

/ брой: 163

Гърция подготвила нови социални мерки

автор:Дума

visibility 279

/ брой: 163

„Таймс“: Русия е близо до победа в Донбас

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 163

Париж удължи ареста на Дуров

автор:Дума

visibility 293

/ брой: 163

Преговорите за Газа вървят към провал

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 163

"Пенчо бре чети..."

автор:Барбара Пейчинова

visibility 351

/ брой: 163

Размиване на отговорности

visibility 302

/ брой: 163

Потресаващо мълчание

visibility 293

/ брой: 163

Ще отпаднат ли "малките матури" след 4-и и 10-ти клас

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 163

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ