11 Ноември 2024понеделник19:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри.

Вози се на кола

/ брой: 171

автор:Барбара Пейчинова

visibility 5843

Така ми бяха казали веднъж кондукторите в един влак на път из България. Бях им задала няколко въпроса за условията на пътуване и състоянието на влаковете, като например защо контактите в купетата не работят. Това ги изнерви и ми казаха, че в цената на билета не влизали контакти. А влиза ли прахолякът, който дишаме в мръсните купета? Влизат ли прозорците, които заяждат и не се отварят? А липсата на каквато и да е климатизация?
Това се случи през пролетта, преди най-тежкото за БДЖ лято, през което влакове се подпалваха, закъсняваха, изчезваха, дерайлираха и дори бяха бутани от пътници.
"Вози се на кола" продължава да кънти в ушите ми. Но аз тъпо и упорито с години качвах себе си и децата си на влакове, защото вярвах, че това е наше право и наш избор. До това лято, в което дори аз, вечната оптимистка, се отказах от това да използвам услугите на БДЖ. Докога? Не знам.
Някога раздрънканите влакове ми се виждаха приключенски и романтични, както сигурно и на повечето туристи, които се возят веднъж и се чудят в кой век точно са попаднали. До едно последно 9-часово пътуване от София до морето и една остра алергия, която се разрази от трупания с месеци прах по седалките. Тогава реших най-накрая да послушам съвета на кондукторите - да се возя на всичко друго, но не и на влак.
Само че се питам - ако аз като гражданин трябва да намеря друга алтернатива, за да се придвижвам из собствената си държава, а не да разчитам на БДЖ, какво трябва да направят всички хора, които използват железницата, за да пътуват до работа ежедневно, или всички ученици и студенти, които имат нужда да се приберат по родните си места ежеседмично или ежемесечно. Дали всички те могат да се качат на кола? Може би тогава да отпишем услугата като съществуваща изобщо на наша територия и всеки да потърси алтернатива. Но по тази логика можем ли изобщо да продължаваме да се наричаме държава?
Министър Гвоздейков вече го няма, предстои ни ново двегодишно чакане, за да се реализира поредната успешно-неуспешна сделка на бракувани вагони отнякъде. Гари пустеят, вехнат и гният, железопътни релси се амортизират, а инцидентите с влакове са ежедневие. И докато ние се надяваме на чудо, а БДЖ поема финални издихания, аз се питам ще се появи ли най-накрая някой, който да спаси железницата от приближаващата я смърт, защото тя второ подобно лято едва ли ще изкара. Едно е сигурно, ако се появи такъв спасител, със сигурност ще трябва да му издигнем паметник.

Качеството на водата се влошава

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 215

Русия обединява най-големите си петролни компании

автор:Дума

visibility 750

/ брой: 215

Рекорден интерес към търг на "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 215

Държавата иска повече права върху "ЛУКойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 797

/ брой: 215

1500 са руските загуби на ден в Украйна

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 215

СИРИЗА се разцепи

автор:Дума

visibility 631

/ брой: 215

Арестуваха турски журналист за огласена новина

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 215

Накратко

автор:Дума

visibility 727

/ брой: 215

Ако няма разум

автор:Ина Михайлова

visibility 943

/ брой: 215

Задънена улица

автор:Таня Глухчева

visibility 494

/ брой: 215

Равносметката на 35-те години преход

автор:Искра Баева

visibility 556

/ брой: 215

Ще бръкне ли 51-вото НС в кутията на Пандора

visibility 486

/ брой: 215

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ