11 Ноември 2024понеделник17:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри.

Програма за ускорено развитие на България на БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА

ЗАЕДНО В РЕШЕНИЯТА

автор:Дума

visibility 2675

България се намира в незапомнена политическа криза, която засяга основите на конституционния ред и застрашава демократичното развитие на страната. Разпадат се парламент след парламент, политическата система показва тежки дефекти, доверието на гражданите в държавата и институциите опасно намалява. Тази нестабилност и несигурност се отразява все по-осезаемо и във вътрешен, и във външен план. Липсва предвидимост, няма стратегически подход към нито един сектор на управлението и ефектът на доминото е на път да пренесе този срив до всяка една система. Това е пряка заплаха за благосъстоянието на гражданите. На фона на тази мрачна картина на днешните реалности, левите хора на България чуват повика на времето. Българската левица, осъзнала опасностите пред българския народ, застава единна и с отговорност пред държавата, за да зададе вярната посока. На разпада противопоставяме силата на нашето единение. На безпътицата на дясно либералните експерименти противопоставяме нашата лява алтернатива. На безвремието и застоя противопоставяме нашия план от 100 точки за ускорено развитие на България. Нашият план отразява общото разбиране на партиите от коалицията БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА за съвременните предизвикателства пред България и необходимата нова философия на управление, която отразява принципите и ценностите на левите сили – свобода, справедливост, солидарност. За пръв път от много години насам една силна лява коалиция се ангажира да представи и защити пред гражданите една силна лява програма, която да ни разграничи категорично от наложения погрешен модел на развитие на България. С нашите 100 решения за България ние се ангажираме:

- да преодолеем социалните неравенства и да предотвратим демографската катастрофа, надвиснала над българския народ;

- да гарантираме безплатна, навременна, достъпна и качествена здравна помощ на всеки гражданин;

 - да повишим значително образователното равнище на нацията; - да направим икономиката по-конкурентна и да стимулираме създаването на нови, високоплатени работни места;

- да постигнем истински независима и ефективна съдебната система, бързо и справедливо правораздаване, както и пълно блокиране на корупционните практики;

- да отстояваме достойнството на България в международната политика и да работим за мир и сътрудничество между народите.

За постигането на тези цели и за гарантиране на ускорено развитие на България, ние предлагаме нашата програма от 100 конкретни мерки:

1. Повишаване на доходите, с акцент върху най-уязвимите – изпреварващ ръст на минималната работна заплата спрямо БВП, минимум 50% от средната брутна работна заплата, за да достигне от 933 днес до 1270 лв. през 2028 г., с добавен ръста на инфлацията на годишна база.

2. Увеличаване на минималното и максималното дневно обезщетение за безработица респективно до 60% от минималната работна заплата и 60% от максималния осигурителен доход.

3. Подкрепа за майчинството като еднократната помощ за раждане на дете се увеличи до 5 000 лв. за първо, 10 000 лв. за второ и трето дете.

4. Изравняване на размера на майчинството през втората година с размера на минималната работна заплата. Държавна стипендия за майки студентки в редовна форма на обучение с деца до 6 г. в размер на 300 лв.

5. Допълнителна подкрепа за самостоятелните родители чрез ваучери за услуги в помощ на отглеждането на дете. Подкрепа за отговорно споделено родителство след развод, мерки за осигуряване на равен достъп на детето до всеки от родителите му.

6. Подпомагане на семейства с две и повече деца, на което поне единият родител е под 40 г. и двамата са осигурени и с непрекъснат трудов стаж в последните две години, за закупуване или строителство на основно жилище. Еднократната държавна субсидия е в размер 40 000 лв., с условие да не бъде продавано или отстъпвано с право на ползване в срок от 10 години.

7. Освобождаване от данък върху дохода от трудово възнаграждение на млади хора до 26 г., ако той не надхвърля две минимални работни заплати.

8. Осигуряване на по-високи доходи за пенсионерите чрез адекватно и справедливо осъвременяване на всички пенсии. Изпреварващ ръст на пенсиите спрямо ръста на БВП – планирани минимум 5% годишно с добавен процентът на инфлацията на годишна база, като през 2028 г. минималната пенсия следва да достигне от 580 днес до 850 с добавен ръст на инфлацията.

9. Увеличение на т.нар. „вдовишки добавки“ от 30% на 35% от пенсията на починалия съпруг/съпруга.

10.Приемане на законодателство в защита на хората с увреждания за гарантиране на правото на труд и достоен живот.

11.Създаване на „домашна помощ“ със сигнална система за нуждаещи се лица с трайни увреждания, които поддържат независим начин на живот.

12.Създаване на държавни и общински социални предприятия за хора с увреждания. Законово установена еднократна помощ от 100 лв. за Коледа за хора с увреждания, които получават помощ от Агенцията за социално подпомагане.

13.Премахване статута на търговски дружества на държавните и общински болници. Изравняване на условията за финансиране и контрол при разходване на публичните средства от лечебните заведения, независимо от собствеността им

14.Запазване и възстановяване на лечебните заведения в отдалечените и планински райони и въвеждане на статут на „защитено лечебно заведение“ за тях.

15.Подкрепа за разкриването на аптеки в отдалечените и планински слабонаселени райони, осигуряването на поне една денонощна аптека във всяка община, въвеждане на услугата „мобилна аптека“.

16.Безплатни лекарства по рецепта за всички деца до 16 г. (обхваща около 1 млн. деца) и за хората над 75 г.

17.Намаляване на ДДС върху лекарствените продукти и медицинските изделия на 9%.

18.Достигане на 5% от БВП за образование, като средствата за висше образование и наука се увеличат респективно на 1% и 0,5% от БВП.

19.Нов принцип на разпределяне на средствата в делегираните бюджети на училищата с включване на критерии, отчитащи и резултатите от образователния процес. Бюджетно финансиране само за държавни и общински училища.

20.Въвеждане на нови учебни планове, учебни програми и учебно съдържание, съобразено със съвременните изисквания и с възрастовите и психологически особености на учениците.

21.Един учебник по предмет за всеки клас в цялата страна и промяна на нормативната уредба за конкурсите за избор на учебници.

22.Прилагане на национална карта „Образование-икономика“, изработена съвместно от държава, общини и бизнес. Обвързване на училищната мрежа и училищното обучение с регионалните планове за развитие. Разширяване на дуалното обучение в системата на средното образование.

23.Утвърждаването на учителската професия като регулирана професия, поставена под контрола и закрилата на държавата. Поддържане на учителските заплати над средната работна заплата за страната.

24.Увеличаване на еднократната помощ за учениците на 350 лв. от 2025 г. и предоставяне на такава и за учениците от пети, шести и седми клас.

25.Създаване на работеща система за максимално обхващане в образователните институции на всички, подлежащи на задължително образование.

26.Създаване на национална програма „Достъп до знание“ за осигуряване на лаптоп, интернет и компютърна периферия за всички ученици в неравностойно положение.

27.Обвързване на заплащането в сферата на висшето образование и наука със средната работна заплата в обществения сектор при следните минимални коефициенти: асистент 1,5, доцент 2.0, професор 2,5.

28.Изравняване на докторантската стипендия със средната работна заплата в обществения сектор, а редовната докторантура да се зачита за осигурителен стаж.

29.Данъчна ваканция за срок от 3 години за завършилите висше образование, когато работят по специалността си в България и доходите им не надминават максималния осигурителен доход. Обвързване на безплатното обучение във висшите училища по определени специалности с договори за реализация в България на завършилите студенти.

30.Развитие на центровете за върхови технологии и върхова наука, развойните центрове и центровете за технологичен трансфер; възможност за бизнеса да работи с тях.

31.Увеличаване на темповете на икономически растеж до не по-малко от 5% средногодишно чрез реализирането на група Национални стратегически проекти.

32.Подобряване на достъпа на малките и средни предприятия до финансиране чрез преференциално кредитиране от Българската банка за развитие. Засилване ролята на банката в подкрепа на публичните политики на правителството.

33.Държавни гаранции за българските предприятия за достъп до нови пазари чрез частично или пълно покриване на риска чрез Българската агенция за експортно застраховане.

34.Привличане на наши и чужди инвеститори в сектори с висока добавена стойност чрез държавни инвестиционни гаранции, данъчни преференции преки държавни инвестиции чрез публично-частно партньорство.

35.Държавна подкрепа за бизнеса чрез по-тясно обвързване на външната ни политика с осигуряването на експортни пазари и чуждестранни инвестиции.

36.Намаляване на административната тежест и процедури, вкл. счетоводната отчетност за микропредприятията, дребните търговци и производители.

37.Укрепване на местната икономика в малки и средни общини чрез инвестиции в индустриални паркове, бизнес инфраструктура и социални предприятия.

38.Изготвяне на програма за стартиращи малки бизнеси с национално и европейско финансиране за млади предприемачи до 29 г.

39.Данъчна справедливост с въвеждане на необлагаем минимум в размер прага на бедност и замяна на плоския с прогресивен данък с цел намаляване на социалната диференциация. Преглед на данъчната система, вкл. с възможност за въвеждане на диференциран корпоративен данък и облагане на свръхпечалбите или непредвидените печалби.

40.Преразпределение на част от данъка върху доходите на физическите лица и на корпоративния данък в полза на общините като стъпка към финансова децентрализация.

41.Въвеждане на принципно нова система за събиране и контрол на данъците чрез единен сървър и система от икономически индикатори с цел рязко ограничаване на сивия сектор.

42.Увеличение на дела на капиталовите разходи в БВП и тяхната реализация главно чрез публично-частни партньорства.

43.Отлагане на либерализацията на пазара на електроенергия за бита до изготвяне на ясни критерии за подкрепа на най-уязвимите потребители.

 

44.Запазване и стратегическо развитие на ядрената енергетика като основа на енергийната сигурност на България, вкл. чрез възобновяване на проекта АЕЦ „Белене“.

45.Ефективно използване на водните ресурси с изграждане на нови мощности като напр. нови ПАВЕЦ и ремонт и увеличаване на капацитета на ПАВЕЦ „Чаира“, реализиране на проточна ВЕЦ на р. Дунав съвместно с Румъния.

46.Гарантиране на сигурността на газовите доставки чрез предоговаряне на договора с „Боташ“, разширяване на газохранилище „Чирен“, развитие на газопреносната и газоразпределителната мрежа в България.

47.Придобиване от държавата на мажоритарни дялове от енергийни дружества, представляващи национален, стратегически и публичен интерес.

48.Защита на въглищните региони (Стара Загора, Перник, Кюстендил), вкл. чрез предоговаряне на т.нар. Зелена сделка. Внедряване на нискоемисионни технологии за производство на електроенергия от ТЕЦ. Създаване на тези територии на икономически зони, освободени от данъци за 7 години, в подкрепа на нови инвестиции и работни места.

49.Забрана за изграждането на фотоволтаични централи върху плодородни земеделски земи.

50.Подпомагане на поливното земеделие чрез възстановяване и разширяване на магистралната водопреносна инфраструктура на „Напоителни системи“ ЕАД с европейски и национални средства.

51.Облекчаване на процедурите за разрешаване на водоползване и изграждане на нови сондажи.

52.Подкрепа за семейните ферми чрез създаване на национална програма „Семейно стопанство“, която ще предоставя земя и средства на домакинства за производство на зеленчуци, традиционни култури, билки, мед, плодове, мляко и месо.

53.Приоритетно финансиране на зеленчукопроизводство, овощарство, животновъдство и на биоземеделието.

54.Обезпечаване на равен достъп на всички земеделски производители до европейско финансиране чрез създаване на Гаранционен фонд в размер на 500 млн. лв. Нов принцип на субсидиране, основано на дохода, получен от произведената и реализирана продукция.

55.Осигуряване на преимуществено български и био храни в детските градини и училищата, засилен контрол върху качеството на храните в търговската мрежа.

56.Отстояване на твърда политика срещу навлизането на генно модифицирани организми (ГМО) в земеделието и в хранителната верига.

57.Създаване на Земеделска застрахователна компания с участието на държавата и на производителите, която да гарантира стабилност на стопанствата при неблагоприятни климатични явления.

58.Изграждане на тържища за реализация на земеделска продукция без посредници.

59.Държавна политика за контрол върху санитарната и промишлената сеч и залесителни програми и дейности в държавните гори.

60.Въвеждане на щадящи околната среда отоплителни средства, заменящи традиционните средства на твърди горива.

61.Трайно решаване на проблема с безводието. Създаване на единен орган по управление на водния ресурс. Цялостна реформа в сектора на ВиК, като държавните ВиК дружества отговарят за поддържането на големите язовири и големите водоснабдителни съоръжения.

62.Изграждане на пречиствателни станции, канализационна инфраструктура за населените места извън обхвата на ОПОС и други програми.

63.Изграждане на инфраструктура за електрически транспорт – обществен и частен, данъчни стимули за разширяване на неговото използване.

64.Развитие на железопътната инфраструктура, модернизация и електрификация на железопътния транспорт и повишаване на неговата ефективност и надеждност. Изграждане и модернизация на жп връзките със съседните страни, реализация на проекта за втора жп връзка с Турция (Елхово-Одрин).

65.Модернизиране на пристанищата на река Дунав и превръщане на реката в целогодишен плавателен коридор, модернизиране на пристанище Варна и пристанище Бургас.

66.Развитие на „Български пощи“ ЕАД като основен доставчик на куриерски и административни услуги.

67.Въвеждане на безплатен обществен транспорт за ученици, студенти, пенсионери и хора с увреждания. Разширяване на бюджетната подкрепа за гарантиране на междуселищните транспортни връзки в селските райони.

 

68.Доизграждане с ускорени темпове на автомагистралите Хемус, Струма и Черно море, разширение на АМ Тракия с по още едно платно в двете посоки.

69.Създаване на Национален фонд за сближаване между регионите, насочен към изоставащите райони, който ще работи приоритетно за Северозападна България, Родопите и Странджа-Сакар.

70.Финансово осигуряване на Инфраструктурната програма за българските общини за целия мандат.

71.Приемане на 10-годишна програма за енергийна ефективност на жилищата на гражданите.

72.Повишаване на познаваемостта на страната ни с рекламни кампании в чужбина, партньорства с международни туроператори и участие в големи туристически изложения. Облекчаване на визовите процедури и съкращаване на сроковете за издаване на визи.

73.Удължаване на летния сезон чрез субсидиране на чартъри. Развитие на специализирани видове туризъм: културен и фестивален, спа и уелнес, планински и екотуризъм, винен туризъм и др.

74.Засилване на връзката между професионалното образование и туристическия бранш. Създаване на политики за задържане на

специализирана работна ръка и прилагане на гъвкаво законодателство за почасова работа.

75.Законова забрана за едностранни индексации на цените по срочни договори на мобилните оператори.

76.Ограничаване на банковите такси, като таксите се определят спрямо разходите за съответната банкова процедура (1,5 мрд са печалбите на банките от такси само за 2023 г.)

77.Законова забрана за продаване на дълг на колектор без предварително съгласие на длъжника, както и въвеждане на право на длъжника да плати дълга си в размера, при който го придобива колекторът. Приемане на механизъм за забрана за дейност на ЧСИ, колектори, фирми за бързи кредити при констатирани нарушения.

78.Приемане на работещ закон за личния фалит, който реално да дава втори шанс и възможност на хората за отписване на задължения.

79.Въвеждане на регистър на арбитражите, изисквания за техните правилници и контрол от страна на Министерство на правосъдието и проверка на актовете и законността на арбитражните производства.

80.Възстановяване на предишните текстове от Конституцията, уреждащи избора на служебен кабинет и на служебен премиер.

81.Въвеждане на ефективна система за отговорност на главния прокурор и функционална независимост на прокурорите от техните ръководители. Въвеждане на обжалваемост пред съд на актовете на Прокуратурата, които засягат основните права и свободи.

82.Гарантиране на ефективна защита на свидетели и подобряване на наказателните мерки, вкл. пробацията.

83.Реализиране на лична имуществена отговорност на длъжностните лица, които нарушават основните права на гражданите (регресна отговорност).

84.Пълно неутрализиране на политическото влияние върху професионалния състав на МВР и службите за сигурност с цел недопускане на чужди и корупционни влияния.

85.Подобряване на разпределението на полицейските служители за поефективно противодействие на престъпността и опазване на обществения ред, намаляване на битовата престъпност, с особено внимание към малките населени места.

86.Ликвидиране изцяло на каналите за трафик на хора през територията на страната чрез изграждане на съвместни екипи между ДАНС и МВР, в партньорство със службите на страните от ЕС.

87.Синхронизирана модернизация на въоръжението и техниката за трите вида въоръжени сили. Балансирани инвестиции в отбраната между хора, въоръжение и техника, бойна подготовка и инфраструктура.

88.Изграждане на професионална и финансово обезпечена система за привличане, набиране, подбор и обучение, развитие и задържане на военнослужещите.

89.Участие в политическите и дипломатическите усилия за прекратяване на войната в Украйна и постигане на справедлив и траен мир. Категорично отхвърляне на всяко решение и действие, което може да въвлече България в конфликта, вкл. чрез изпращане на военни формирования. Противопоставяне на политиката на санкции и контрасанкции, от които потърпевши са гражданите.

90.Противодействие на милитаризацията на Черно море от страна на всички държави в региона и превръщането му в зона на мир и сътрудничество. Запазване на възможностите за взаимодействие помежду им в сфери като търговията, транспорта, туризма и енергетиката след края на военния конфликт и нормализирането на отношенията с Руската федерация.

91.Активно регионално сътрудничество в Югоизточна Европа при последователна защита на националните интереси в отношенията с Република Северна Македония и отстояване на българските позиции пред нашите съюзници и партньори.

92.Подкрепа за българските общности зад граница, нова цялостна стратегия за работа с тях. Защита на моралните и материални интереси на потомците на тракийските бежанци.

93.Отстояване на политиката на единен Европейски съюз, който не е разделен на център и периферия.

94.Постигане на пълно членство в Шенгенското пространство в най-кратки срокове без допълнителни условия.

95.Присъединяване към Еврозоната при доближаване на средноевропейските равнища на БВП на човек от населението и при пълни гаранции за доходите и спестяванията на българските граждани и защита на българската икономика. Приемане на специален закон, който да предотврати спекулативен ръст на цените преди и след въвеждането на еврото.

96.Устойчиво развитие на българската култура, гарантирано от не по-малко от 1% от БВП. Увеличаване на заплатите на музейните, читалищни и библиотечни работници до не по-малко от 1,5 пъти МРЗ. Бюджетна подкрепа за професионалните творчески съюзи.

97.Ежегодно предоставяне на ваучер за култура на всеки млад човек между 16 и 18 г. на стойност 200 лв., който може да се ползва за закупуване на билети за театър, за българско кино, изложби, книги и учебници.

98.Приемане на Закон за защита и употреба на българския език, писменост и книжовност.

99.Подкрепа за масовия спорт. Увеличаване на часовете за спорт в училище. Провеждане на междуучилищни първенства от най-ранна възраст за насърчаване на спортната активност на децата, създаване и селекция на млади спортни таланти.

100.Освобождаване от корпоративен данък на сумите, дарени от фирми на спортни клубове и сдружения, лицензирани от спортни федерации. Данъчни облекчения за дружества, спомагащи за изграждане на спортна инфраструктура, както и финансиращи провеждането на състезания от висок ранг.

Всички знаят проблемите. Ние предлагаме решенията!

Качеството на водата се влошава

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 215

Русия обединява най-големите си петролни компании

автор:Дума

visibility 698

/ брой: 215

Рекорден интерес към търг на "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 215

Държавата иска повече права върху "ЛУКойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 215

1500 са руските загуби на ден в Украйна

автор:Дума

visibility 682

/ брой: 215

СИРИЗА се разцепи

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 215

Арестуваха турски журналист за огласена новина

автор:Дума

visibility 644

/ брой: 215

Накратко

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 215

Ако няма разум

автор:Ина Михайлова

visibility 893

/ брой: 215

Задънена улица

автор:Таня Глухчева

visibility 470

/ брой: 215

Равносметката на 35-те години преход

автор:Искра Баева

visibility 527

/ брой: 215

Ще бръкне ли 51-вото НС в кутията на Пандора

visibility 459

/ брой: 215

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ