09 Ноември 2024събота20:38 ч.

ВРЕМЕТО:

В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна. В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна.

Превантивно

/ брой: 187

автор:Искра Милева

visibility 2755

Само за ден в страната са станали 21 тежки катастрофи. От началото на годината пътните произшествия са 3752. Загиналите са 467, а ранените - 4729.
    Тези числа са поредната скучна статистика, може би. Статистика, докато не се случи на някого от нас. Защото, когато шефът на КАТ излезе, за да призовава за по-внимателно шофиране, сигурно не е шега работа. Въпреки че повечето да не му обръщат внимание. А може би шофьорите биха се съсредоточили повече, когато самият директор на катаджиите им казва, че дори вече не му пука за наказанията. А говори единствено с надеждата за повече внимание и по-малко загинали. Защото само за половин месец - от началото на август, жертвите на войната на пътя са над 140. Само за този уикенд загиналите при сблъсък на ламарини са над 6. Мъж пък падна в яма, след като ударил 200 грама ракия. Друг заспал на волана и излетял от пътя.
И защо? Защо след като наистина вече по магистрали и второкласни пътища има камери почти на всяка крачка? Явно проблемът няма да се реши с глоби, а видеонаблюдението не стряска шофьорите. Защото всички сме свидетели как само на метри след знаците "радар" колите отново поемат с космическа скорост. Друг е въпросът и за "възпитанието" на пътя. Защото, докато всеки мисли, че е единствен, а през прозорците се разменят "поздравлнеия", това рано или късно води до по-тежки последствия. Не на последно място стои и въпросът с (раз)даването на шофьорски книжки. Защото и в тази сфера уж създадоха доста строги правила. Чудно обаче как на почти на всяко кръстовище, дори и само в столицата, трябва да си нащрек. Защото не са малко случаите на седнали зад волана, които дори не знаят кой е прав и кой крив в дадена ситуация. А нали уж са карали по 31 часа и са взели там някакви си листовки. Явно мерките на КАТ да връчват книжки пред силно смачкани коли също не стряскат бъдещите шофьори.
Въпросите явно са много. А може би е само един - въпрос на гледна точка. И може би, ако всеки един, тръгнал през отпускарския август, си го зададе, ще спаси живота на нечий брат или дете. Защото има една приказка "бързай бавно". Морето си е на мястото, но морето на шофирането не е до колене. И това се вижда ясно от черната статискита само за половин летен месец!

           

 

 

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 1746

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 1742

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1100

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 1599

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 1744

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 1725

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 1767

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 1752

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 1489

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 1560

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1589

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1442

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ