05 Ноември 2024вторник17:34 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

СНМКА: БИ ТИ ВИ

Опасност за шофьорите: Старият тунел "Железница" край Симитли е без осветление и маркировка

автор:Дума

visibility 6043

Без осветление и маркировка е стария тунел "Железница" между Благоевград и Симитли. За това сигнализираха шофьори и пътни експерти от региона. Въпреки, че голяма част от трафика в Югозападна България преминава по новото трасе на автомагистрала "Струма", стотици автомобили и камиони продължават да използват и главния път Е-79 и да минават през тунела.

Липса на видимост, лоша ориентация и множество рискове за пътнотранспортни произшествия. Така шофьори и пътни експерти описват преминаването по стария тунел "Железница" през последните месеци.

Според шофьора Александър Ковачев: "Този тунел буквално е много е опасен, много опасен е! Трудно минаваме, когато е слънце направо вътре ще се претрепеш."

По думите на шофьора Петър Равначки : "Трябва тунела да се върне в стария вид, в който беше. Да има осветление, да има маркировка.

"На нормална дневна светлина, която е от около 100, до 130 хиляди лукса, вътре е не повече от 1000 лукса осветлението. Сами можете да си направите сметка колко тъмно става като влезете от силно осветен участък вътре в тунела", заяви Георги Бързаков – автомобилен и пътен експерт.

Заради рисковото трасе в района на стария тунел "Железница" не липсват и инциденти, информира БНТ. Последният е верижна катастрофа, заради която беше затворен международният път за няколко часа.

Според автоинструктори и пътни експерти, липсата на поддръжка на съоръжението рискува живота на стотици пътуващи.

"Този тунел в момента е много опасен. – Какво ни предлага? – Предлага ни да влезем в една пещера, в която няма никаква светлина, няма нищо. Това е екстремно преживяване и често става пътни произшествия", коментира пътният експерт и автоинструктор  Георги Календерски.

В позиция до БНТ от Агенция "Пътна инфраструктура" обясниха, че причината за липсата на осветление в тунела са остарелите табла за електрозахранването. Докато те бъдат подменени, от мерки за сигурност, преди влизане в тунела са монтирани табели, указващи лошата видимости и молят шофьорите да преминават в съоръжението с повишено внимание.

МФ подготвя по-високи данъци и осигуровки

автор:Дума

visibility 473

/ брой: 211

МФ подготвя по-високи данъци и осигуровки

автор:Дума

visibility 446

/ брой: 211

Таксиметрови шофьори плашат с протести

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 211

Повече фалшиво сирене произведено у нас

автор:Дума

visibility 470

/ брой: 211

Мая Санду преизбрана за президент на Молдова

автор:Дума

visibility 499

/ брой: 211

Русия обстреля райони с украински българи

автор:Дума

visibility 474

/ брой: 211

Наземна операция на Израел в Сирия

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 211

Камала Харис води в анкета на гласували

автор:Дума

visibility 443

/ брой: 211

Трошенето продължава

автор:Евгени Гаврилов

visibility 523

/ брой: 211

Вотът с "трите К"

visibility 460

/ брой: 211

И пак вечният въпрос: Какво да се прави

автор:Анко Иванов

visibility 509

/ брой: 211

Една реплика на г-н Пламен Орешарски

автор:Георги Пирински

visibility 412

/ брой: 211

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ