24 Юли 2024сряда13:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

Непрофесионалното управление създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите, алармират синдикатите

/ брой: 88

автор:Дума

visibility 2962

Синдикатът на железничарите в България призова ръководството на Държавно предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура" (ДП НКЖИ) да подаде оставка поради некомпетентност и неадекватни действия. Железничарите поискаха министъра на транспорта и съобщенията да се намеси, за да се намери изход от ситуацията.
Координационния съвет на синдиката излезе с декларация заради преговорите за сключване на нов колективен трудов договор (КТД) в компанията.
Според синдиката ръководството на НКЖИ няма желание да признае какви са проблемите в бранша и няма намерение да търси ясна формула за тяхното решаване.
Според железничарите основните проблеми, предмет на КТД, са застрашително растящата средна възраст на експлоатационния персонал и постоянната работа в намален състав. Синдикатът е недоволен и от работата на голям брой железничари по втори трудов договор за допълнителен труд при същия работодател. Както и от високия и постоянно растящ дял на забранения от закона, а в условията на жп транспорт и опасен, извънреден труд.
Синдикатът посочва, че причините за попадане в тази ситуация са ниските трудови възнаграждения и най-вече на основния експлоатационен персонал. От там посочват, че заплащането не съответства на сложността и отговорността на влагания труд. Възнагражденията в НКЖИ е трайно по-ниско и изостават сериозно от средната брутна работна заплата в страната.
Следствие на непрофесионалното ръководство от страна на НКЖИ е и усложнената експлоатационна обстановка. Това състояние създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите. Ярък пример е настоящата ситуация в жп възел София и провокираните от това реакции на клиентите, обществото и медиите, подчертават железничарите. Те не виждат смисъл от подписването на КТД с предлаганите от работодателя условия и параметри, което би довело до задълбочаване на проблемите и засилване хаоса в системата. Работата без колективен трудов договор остава на отговорността на работодателя.

3000 престъпления на ден срещу жени

автор:Дума

visibility 123

/ брой: 139

Словакия получи от САЩ два Ф-16

автор:Дума

visibility 127

/ брой: 139

14 палестински фракции се споразумяха в Китай

автор:Дума

visibility 138

/ брой: 139

Камала Харис събра нужната подкрепа

автор:Дума

visibility 117

/ брой: 139

Унищожител и гробар

автор:Александър Симов

visibility 126

/ брой: 139

Светът пак е Олимпиада

автор:Марин Милашки

visibility 149

/ брой: 139

Напразни надежди

автор:Евгени Гаврилов

visibility 112

/ брой: 139

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ