07 Септември 2024събота01:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Черна статистика: 2000 загубени животи на пътя с участието на млади шофьори

автор:Дума

visibility 3616

Данните от черната статистика - за последните две години близо 2000 души са починали при инциденти с участието на млади шофьори със стаж зад волана до две години. Очевидно обаче с добро самочувствие и лоша преценка, защото голяма част от тези инциденти са на прави пътни участъци със суха настилка и добра видимост. Какво още показват данните?

За съжаление не мога да съобщя позитивна тенденция за намаляване на катастрофите с участието на млади шофьори, защото за 2022 и 2023 година броят на тези инциденти, на загиналите и на ранените е приблизителен. Да вземем например миналата година. Данните показват близо 1000 тежки катастрофи с шофьори с до две години стаж зад волана. Броят им представлява цели 13% от всички тежки инциденти. Загиналите са 59, а ранените - близо 1400. Сега нещо, което звучи едновременно стряскащо и изненадващо - близо 300 от шофьорите при тези инциденти са били без обезопасителен колан. Много от тях са катастрофирали сами, без да има сблъсък с друг участник в движението. На фона на тези данни от полицията призовават за внимателно шофиране със съобразена скорост, а неправителственият сектор отново подчертават нуждата от спешни мерки.

Без сериозно увеличение и без сериозно намаление. Това показва анализът на катастрофите с млади шофьори през последните две години. И ако това, че няма много повече жертви звучи успокояващо, то остава притеснителна липсата на позитивна промяна.

"Най-силно впечатление прави това, че е много голям броят на самостоятелно катастрофиралите превозни средства в тези произшествия или с други думи казано, те самокатастрофират - само едно превозно средство участва в тези произшествия", каза главен инспектор Лъчезар Близнаков - Пътна полиция.

Младият шофьор, който се превръща в участник в тежка катастрофа, най-често силно натиска газта и не се съобразява с другите. Често фаталните сблъсъци са извън населените места, на прави и сухи участъци.

"Наистина несъобразената скорост е бичът, който допринася за толкова висок травматизъм при тези произшествия. Последван разбира се от неосигуряване на предимство, внезапна промяна посоката на движение и останалите нарушения", посочи главен инспектор Лъчезар Близнаков - Пътна полиция.

И ако скоростта е водещата причина за инциденти, от Асоциацията на пострадалите при катастрофи изострят вниманието на сериозен проблем:

"Във втория по големина град в България стационарните камери за скорост в града са нула. Пътна полиция разполага с четири мобилни камери и тя ги сменя в определени периоди, когато правят акции, но стационарни камери в града няма", каза Владимир Тодоров - Асоциация на пострадалите при катастрофи.

И отново напомнят нуждата от законодателни промени:

"Да се ограничат ползването на мощни коли първите две години, да се направят рестрикции по отношение на нощното шофиране първите две години, да се намали допустимата скорост първите две години, да се намали допустимата концентрация на алкохол първите две години. Всички тези мерки и подобни на тях работят в доста европейски държави", каза Владимир Тодоров - Асоциация на пострадалите при катастрофи.

След тежките инциденти неизбежно идват апелите и към младите шофьори, и към техните близки:

"Да купиш на млад шофьор джип, мощен джип, огромен и той да е с много малък стаж, ми това не е синовна или дъщерна обич, това е даваш му едно оръжие в ръцете на едно дете", смята Владимир Тодоров - Асоциация на пострадалите при катастрофи.

"Ако ограничат скоростта си на движение и се движат в допустимите норми, дори да възникне инцидент, той не би бил с тежки последствия", предупреждава главен инспектор Лъчезар Близнаков - Пътна полиция.

А последствията се измерват в загубени животи.

БНТ

Имаме нужда от оборудването за "Белене", замразете продажбата

автор:Дума

visibility 1574

/ брой: 170

"Шкода" ще достави 20 нови мотриси за БДЖ след 2 години

автор:Дума

visibility 1508

/ брой: 170

Има риск от ново поскъпване на храните

автор:Дума

visibility 1735

/ брой: 170

Около 380 000 българи ще пътуват през празничните дни

автор:Дума

visibility 1442

/ брой: 170

Зеленски подхвана чистка в правителството

автор:Дума

visibility 1739

/ брой: 170

6267 мигранти влезли в Испания за два месеца

автор:Дума

visibility 1629

/ брой: 170

Русия подкрепи Мадуро в случая със самолета му

автор:Дума

visibility 1607

/ брой: 170

Хиляди случаи на насилие в религиозни училища

автор:Дума

visibility 1598

/ брой: 170

Неадекватност

автор:Мая Йовановска

visibility 4674

/ брой: 170

БСП не е фирма

visibility 4600

/ брой: 170

ЕС срещу Европа

автор:Юри Михалков

visibility 3534

/ брой: 170

За прахчето на една певачка

автор:Боян Бойчев

visibility 2286

/ брой: 170

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ