По-сурови глоби за превозвачи предвиждат промени в Закона за железопътните превози, които правителството внесе в парламента. В някои случаи те са двойно по-големи от сегашните но се оказва, че повечето от тях се отлагат за 2028 и 2029 г., въпреки че трябва да действат заради вече приета евродиректива.
Според нейни текстове на пътниците трябва да се дават компенсации при закъснение на влака, така както това действа при пътуването със самолет. България обаче иска отлагане на това правило с мотив, че в момента влаковете ни са остарели, а инфраструктурата се ремонтира. Посочва се, че поради тези причини изплащането на обезщетения на пътниците на този етап би било в значителни размери. Това щяло да доведе до финансова тежест за превозвачите, която не могат да понесат. Неизплащането на обезщетение при закъснение на влака обаче се санкционира. В момента законът предвижда глоба от 2000 до 5000 лв., а се предлага да стане от 2700 до 6750 лв. Тази промяна обаче ще влезе в сила от 4 декември 2029 г.
Премества се напред във времето и помощта, ако пътуването с влак се отложи. Директива предвижда в такива случаи превозвачът да осигури храна и напитки, а при необходимост - настаняване в хотел и осигуряване на алтернативен превоз. Санкцията за непредоставяне на напитки, хотел и на друг превоз, ако влакът е блокиран, се увеличава в рамките от 6750 до 13 500 лв., в досегашния закон е записано, че глобата е от 5000 до 10 000 лв. И тази промяна влиза в сила в края на 2029 г.

