02 Октомври 2024сряда19:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Вози се на кола

/ брой: 171

автор:Барбара Пейчинова

visibility 4181

Така ми бяха казали веднъж кондукторите в един влак на път из България. Бях им задала няколко въпроса за условията на пътуване и състоянието на влаковете, като например защо контактите в купетата не работят. Това ги изнерви и ми казаха, че в цената на билета не влизали контакти. А влиза ли прахолякът, който дишаме в мръсните купета? Влизат ли прозорците, които заяждат и не се отварят? А липсата на каквато и да е климатизация?
Това се случи през пролетта, преди най-тежкото за БДЖ лято, през което влакове се подпалваха, закъсняваха, изчезваха, дерайлираха и дори бяха бутани от пътници.
"Вози се на кола" продължава да кънти в ушите ми. Но аз тъпо и упорито с години качвах себе си и децата си на влакове, защото вярвах, че това е наше право и наш избор. До това лято, в което дори аз, вечната оптимистка, се отказах от това да използвам услугите на БДЖ. Докога? Не знам.
Някога раздрънканите влакове ми се виждаха приключенски и романтични, както сигурно и на повечето туристи, които се возят веднъж и се чудят в кой век точно са попаднали. До едно последно 9-часово пътуване от София до морето и една остра алергия, която се разрази от трупания с месеци прах по седалките. Тогава реших най-накрая да послушам съвета на кондукторите - да се возя на всичко друго, но не и на влак.
Само че се питам - ако аз като гражданин трябва да намеря друга алтернатива, за да се придвижвам из собствената си държава, а не да разчитам на БДЖ, какво трябва да направят всички хора, които използват железницата, за да пътуват до работа ежедневно, или всички ученици и студенти, които имат нужда да се приберат по родните си места ежеседмично или ежемесечно. Дали всички те могат да се качат на кола? Може би тогава да отпишем услугата като съществуваща изобщо на наша територия и всеки да потърси алтернатива. Но по тази логика можем ли изобщо да продължаваме да се наричаме държава?
Министър Гвоздейков вече го няма, предстои ни ново двегодишно чакане, за да се реализира поредната успешно-неуспешна сделка на бракувани вагони отнякъде. Гари пустеят, вехнат и гният, железопътни релси се амортизират, а инцидентите с влакове са ежедневие. И докато ние се надяваме на чудо, а БДЖ поема финални издихания, аз се питам ще се появи ли най-накрая някой, който да спаси железницата от приближаващата я смърт, защото тя второ подобно лято едва ли ще изкара. Едно е сигурно, ако се появи такъв спасител, със сигурност ще трябва да му издигнем паметник.

Въглищните централи трябва да работят

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 187

300 жени и 96 мъже са столетници в България

автор:Дума

visibility 470

/ брой: 187

37 на сто от младите българи са зависими от алкохола

автор:Дума

visibility 530

/ брой: 187

Израел навлезе в Южен Ливан

автор:Дума

visibility 674

/ брой: 187

Безредици в Албания и Северна Македония

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 187

Асанж платил висока цена за свободата си

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 187

Психодесните бесове

автор:Александър Симов

visibility 870

/ брой: 187

Държава в държавата

visibility 734

/ брой: 187

Настъплението на младите в киното

автор:Олга Маркова

visibility 581

/ брой: 187

ООН се дискредитира до невъзможност за спасение

visibility 666

/ брой: 187

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ