11 Ноември 2025вторник13:38 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17915

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

София пред реална криза с боклука

автор:Дума

visibility 124

/ брой: 211

МТСП отпуска 2,5 млн. лв. за домашния социален патронаж

автор:Дума

visibility 118

/ брой: 211

Безплатни прегледи за Световния ден за борба с диабета

автор:Дума

visibility 124

/ брой: 211

Все повече деца страдат от стрес

автор:Дума

visibility 120

/ брой: 211

Зареждат банкоматите с евро в нощта на 1 януари

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 211

Съоръженията по електропреносната мрежа били готови за зимата

автор:Дума

visibility 121

/ брой: 211

До 620 лв. на човек за ден във Велинград по Нова година

автор:Дума

visibility 122

/ брой: 211

Обсъждат няколко имена за особен управител на рафинерията

автор:Дума

visibility 121

/ брой: 211

Всеки американец с чек за 2000 долара

автор:Дума

visibility 109

/ брой: 211

Освободиха предсрочно Никола Саркози

автор:Дума

visibility 110

/ брой: 211

Монтаж на реч на Тръмп доведе до оставки

автор:Дума

visibility 113

/ брой: 211

Накратко

автор:Дума

visibility 100

/ брой: 211

Ново двайсет!

автор:Аида Паникян

visibility 107

/ брой: 211

В дълбоки води

visibility 111

/ брой: 211

Как 36 години преход ограби труда на поколения българи

visibility 129

/ брой: 211

Интерес към екскурзии в Русия

visibility 117

/ брой: 211

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ