12 Ноември 2025сряда20:42 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17944

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

България има бензин за 35 дни и дизел за 50

автор:Дума

visibility 2067

/ брой: 212

Фалшивото сирене отива основно в хотелите и пекарните

автор:Дума

visibility 2721

/ брой: 212

България получава 438,6 млн. евро по ПВУ

автор:Дума

visibility 3202

/ брой: 212

Брюксел отслабва екостандартите

автор:Дума

visibility 3013

/ брой: 212

ЮНЕСКО спаси в Одеса Паметник на Пушкин

автор:Дума

visibility 3046

/ брой: 212

Канада изгуби битката с морбили

автор:Дума

visibility 2755

/ брой: 212

Ердоган: Раждайте поне 4-5 деца!

автор:Дума

visibility 3227

/ брой: 212

Ах, тези болници

автор:Аида Паникян

visibility 3082

/ брой: 212

Разпад на съвестта

visibility 2981

/ брой: 212

Детската престъпност - пандемията на века

автор:Таня Глухчева

visibility 2735

/ брой: 212

Срамен прецедент, подкопаващ авторитета на страната ни

автор:Дума

visibility 2756

/ брой: 212

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ