10 Ноември 2025понеделник14:08 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17909

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

БЕХ може да придобие "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 210

Фармацевтите плашат с протест заради нови правила

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 210

Президентът дава стипендии на 23 ученици и студенти

автор:Дума

visibility 277

/ брой: 210

Местната власт взема решения в ущърб на обществения интерес

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 210

Милионерите у нас са се увеличили с 402 за година

автор:Дума

visibility 298

/ брой: 210

Шефът на МВФ подкрепи бюджет 2026

автор:Дума

visibility 292

/ брой: 210

Обявиха таксите при личен фалит

автор:Дума

visibility 293

/ брой: 210

Започна ремонтът на култовия хотел "България"

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 210

Хиляди португалци излязоха на протест

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 210

Белгия поема към всеобща военна служба

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 210

Франция осъди ударите на САЩ на Карибите

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 210

Накратко

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 210

Влюбен в България

visibility 289

/ брой: 210

Да ни видят майкини по телевизията...

visibility 299

/ брой: 210

Истинските причини

visibility 270

/ брой: 210

Философия на българското политическо лицемерие

visibility 312

/ брой: 210

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ