19 Юни 2025четвъртък23:19 ч.

След настояване на кметове от БСП: Тръгва промяна в транспортната схема на Пловдивска област

автор:Дума

visibility 17804

На инициатива на председателя на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и с участието на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов се проведе ключова среща с кметовете на всички 18 общини от Пловдивска област. Домакин на срещата бе областният управител проф. Христина Янчева. Темата на разговор беше състоянието на обществения транспорт и острите проблеми, с които се сблъскват общините при организиране на междуселищните автобусни линии. В съответствие със сега действащото законодателство, превозвачите са задължени да използват автогари, което често е икономически неизгодно и води до оттегляне от пазара, липса на транспортни връзки и затруднен достъп на гражданите от малките населени места до градските центрове.

От няколко месеца кметовете на БСП от област Пловдив, както и народният представител Галин Дурев, ме подложиха на "другарски тормоз" по повод проблемите с областната транспортна схема. С тяхна помощ се запознах в детайли с проблема, а днешната среща е резултат от съвместните ни усилия. Това каза по време на срещата народният представител Кирил Добрев. Той благодари на вицепремиера Гроздан Караджов, че се отзовал на поканата му. "Убеден съм, че трайно решение може да бъде постигнато само когато всички заинтересовани страни – законодателна и изпълнителна власт, областната управа и местната власт – седнем на една маса и обсъдим конкретно какво може да бъде направено. Срещата днес е стъпка в тази посока“, допълни Добрев.

Министерство на транспорта и съобщенията, заедно с ИА „Автомобилна администрация“ ще предложат законодателни промени, които да решат проблема с обществения транспорт до различните населени места. Съгласно сега действащото законодателство превозвачите, изпълняващи превози по междуселищните автобусни линии, следва задължително да ползват автогари. Това не е рентабилно за превозвачите, което води до липсата на достатъчен брой автобусни линии, които да поемат нарастващия пътникопоток. От друга страна това създава проблеми за пътуващите от близките населени места, които трябва да използват градски транспорт в Пловдив. Трябва да се урегулира дейността на училищните автобуси, които към момента извършват превози на деца, а нямат лицензи за това.

„С приемането на второ четене на Закона за съобщителните мрежи, с който спасихме значителни средства по ПВУ, показахме, че когато има политическа воля и диалог, резултатите са възможни. Същото ще направим и за областните транспортни схеми“, заяви още Кирил Добрев.

Половината българи взимат под 1000 евро на месец

автор:Дума

visibility 1425

/ брой: 110

Ще контролират цените на куриерските услуги в евро

автор:Дума

visibility 1742

/ брой: 110

Новите дългове на държавата надхвърлят 10 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 2210

/ брой: 110

Променят срока за проверка на електромерите

автор:Дума

visibility 1449

/ брой: 110

Хърватия инвестира в демографията

автор:Дума

visibility 1172

/ брой: 110

Кристиан Вигенин: Мицкоски налага вето върху РСМ

автор:Дума

visibility 2428

/ брой: 110

ЕК с мерки срещу България

автор:Дума

visibility 2283

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 2091

/ брой: 110

Контрасти

автор:Александър Симов

visibility 2324

/ брой: 110

БСП не е загубила шанс да е гласът на недоволна София

visibility 1543

/ брой: 110

Злодейска толерантност

автор:Юри Михалков

visibility 2568

/ брой: 110

Феноменът работещ пенсионер

автор:Аида Паникян

visibility 2422

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ