28 Юли 2025понеделник03:01 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 7138

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

Въвеждат еднодневни винетки от 2026 г.

автор:Дума

visibility 12701

/ брой: 136

Газът поевтинява с 3,8% през август

автор:Дума

visibility 12815

/ брой: 136

Подадохме ново искане за 653 млн. евро по ПВУ

автор:Дума

visibility 12846

/ брой: 136

Пекин и Брюксел се сближават

автор:Дума

visibility 13198

/ брой: 136

Евродепутат заплаши Фон дер Лайен със съд

автор:Дума

visibility 12889

/ брой: 136

Москва и Киев върнаха по 1200 пленници

автор:Дума

visibility 12626

/ брой: 136

Накратко

автор:Дума

visibility 12814

/ брой: 136

Тромб

автор:Александър Симов

visibility 13185

/ брой: 136

Островът - вчера, днес, утре...

автор:Атанас Зафиров

visibility 13110

/ брой: 136

Законът - позор на Зеленски

visibility 12848

/ брой: 136

Недостиг

автор:Аида Паникян

visibility 13012

/ брой: 135

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ