11 Август 2025понеделник13:32 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 7598

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

Червен код за пожари през тази седмица

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

Продължава борбата с огнената стихия

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

Бум на чревни инфекции по морето

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

Търсят шефове на болници

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

Държавата на ръба на бензинова криза

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

65 лв. е средната сметка за парно в София

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

Рекордни добиви на пшеница

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

Гръцки търговци искат връщане на граничния контрол с България

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

Пожар край Атина взе човешки живот

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

Гърция проверява имоти на чужденци

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

60 на сто от немците не харесват Мерц

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 147

Облаци над Аляска

автор:Юри Михалков

visibility 0

/ брой: 147

Просията като съвременна професия

автор:Таня Глухчева

visibility 1

/ брой: 147

Защо Тръмп и Путин се срещат в Аляска

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 147

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ