16 Декември 2025вторник13:10 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Транспортният министър на РСМ:

България не иска да строи жп линията

/ брой: 78

автор:Дума

visibility 19167

Министърът на транспорта на Северна Македония Александър Николоски казва, че са изпратени над 15 писма до България, на които не е получен отговор от българска страна за изграждането на железопътната линия до България, предаде МИА, цитирана от БНР.
"Честно е да се срещнем и да ни кажат. Фактът, че избягват да се срещат с нас, говори много за съдбата на проекта. Делата са на наша страна, думите са на тяхна", каза Николоски в интервю за предаването "360 градуса", излъчвано по местната телевизия МРТ 1.
Николоски потвърди, че правителството на Северна Македония е получило от българска страна проектодоговор за съвместно строителство, като подчерта, че той е бил незабавно разгледан на заседание на правителството и е сформиран работен орган, състоящ се от министрите на транспорта и финансите и директора на железниците, и че е необходимо той да бъде обсъден, предаде БТА.
На въпроса дали има нещо спорно в този договор, Николоски отговори, че има и затова "е необходимо да седнем с българската страна и да разговаряме".
Северна Македония не иска да инвестира в линия, която завършва в тунел. Проблемът, според Николоски, е фактът, че България е решила да не възстановява линията от София до Перник, нито от Перник до Гюешево във втората фаза.
Железопътната линия София-Скопие е част от европейски транспортен Коридор №8, който трябва да свърже Черно море с Адриатическо море.

С 20% по-високи кредити са изтеглили българите

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 236

Инфлацията у нас се забавя и през ноември

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 236

Плащаме парно за ноември по сметките от миналата година

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 236

Газът поевтинява през януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 236

Приключиха преговорите между Украйна и САЩ

автор:Дума

visibility 286

/ брой: 236

Гърция обяви обща стачка срещу бюджета

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 236

Чили пое завой към крайнодясното

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 236

Накратко

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 236

БСП в окото на бурята

автор:Александър Симов

visibility 301

/ брой: 236

Имотна мания

автор:Барбара Пейчинова

visibility 263

/ брой: 236

Къде грешат левите?

автор:Таня Глухчева

visibility 277

/ брой: 236

Възходът на цената на живия труд

автор:Гарабед Минасян

visibility 303

/ брой: 236

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ