"Удължителният закон не бива да се използва като извинение София да получи по-малко средства за градски транспорт. Държавата е длъжна да гарантира, че системата ще продължи да функционира нормално, докато бъде приет редовен бюджет“, заяви председателят на транспортната комисия в НС Кирил Добрев. Той обсъди политическата ситуация на работна среща с кмета на София Васил Терзиев. В разговора участваха: зам.-кметът по транспорт в Столичната община Виктор Чаушев, председателят на Комисията по транспорт в СОС Иван Таков, общинският съветник Иван Кирилов и депутатът от левицата Илиян Йончев. Участниците в срещата бяха категорични, че подобни разговори и поставените цели трябва да бъдат надпартийни.
В първоначалния вариант на проектобюджета за София бяха предвидени 72 млн. евро за обществен транспорт. След общественото напрежение и проведените протести кабинетът предложи намаляване на парите до 61 млн. евро, които не покриват реалните нужди на транспорта. Неприемането на Бюджет 2026 поставя в риск градският транспорт на София да бъде поставен под допълнителен финансов натиск, ако не бъдат предприети навременни и отговорни действия.
Акцент беше поставен и върху промените в Закона за движение по пътищата, свързани с общинското видеонаблюдение и безопасността на движението. Беше обсъдено как общините да планират в бюджетите си 50% от постъпленията при нарушения, както и синхронизирането на общинските камери с тези на МВР. Кметът Терзиев потвърди, че вече се отчита в планирането на Столичната община. По повод измененията, свързани с тротинетките, той отбеляза, че са проведени разговори с компаниите, даващи ги под наем, за да се подобрят регулацията и контролът при ползването на скутерите.

