20 Декември 2025събота21:07 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Дерайлирала държава

/ брой: 166

автор:Барбара Пейчинова

visibility 19055

В рамките само на 24 часа София преживя пет инцидента с градския транспорт - два трамвая излязоха от релсите в центъра на града, един се подпали, друг катастрофира, а тролей се заби в стълб. Случайност ли е това? Не. Това е предупреждение. Това е диагноза за столицата и за цялата държава.
Градският транспорт в София отдавна е в плачевно състояние. Старите трамваи - ръждясали, тресящи се и скърцащи, - отдавна са за музей. Докога ще пътуваме в тенекиени кутии от миналия век, които тропат и могат да се разпаднат във всеки момент? Докога ще наричаме тези изостанали машини „градски транспорт“, когато те са позор за европейска столица? Във всяка нормална държава подобни трамваи биха били забранени, защото не са безопасни. А у нас? У нас те още „возят“.
И нека попитаме: изряден ли е транспортът, който ни кара да бъдем изрядни пътници? Години наред контрольори тормозят и изнудват хората, държат се грубо, унижават, искат да си плащаме билети и карти. Добре, но за какво точно плащаме? За да пътуваме в ръждясали кутии по разбити релси?
Докато „Център за градска мобилност“ се хвали с дигитализирани плащания и приложения, самият транспорт изостава с десетилетия назад. София няма нужда само от модерни начини да си купим билет - има нужда от нови трамваи, надеждни автобуси, поддържани линии и най-вече - визия за развитие.
Защото дерайлиралият трамвай не е просто поредна катастрофа. Той е символ. Символ на една отдавна дерайлирала държава. Държава, която се движи на автопилот, докато гражданите й треперят всеки път, когато се качат в градския транспорт.
И ако властта не разбере, че тук не става дума само за един трамвай, а за посоката, в която върви цялата държава - тогава следващият сблъсък може да не е просто транспортен инцидент, а национална катастрофа.

Искат оставката на Фон дер Лайен

автор:Дума

visibility 4941

/ брой: 239

Венецуела се обърна към ООН заради САЩ

автор:Дума

visibility 2414

/ брой: 239

Напрежение между Пекин и Вашингтон заради Тайван

автор:Дума

visibility 3002

/ брой: 239

10 000 фермери окупираха Брюксел

автор:Дума

visibility 2942

/ брой: 239

Нищо не остана

автор:Александър Симов

visibility 5912

/ брой: 239

За погубените детски мечти и надежди

visibility 4469

/ брой: 239

Камери навсякъде, камери и в тоалетните

автор:Николай Милчев

visibility 6243

/ брой: 239

За модерното стадо

visibility 2810

/ брой: 239

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ