Регионалният министър:
Магистралата между Бяла и Велико Търново е скъпа, защото е сложна
/ брой: 79
Строежът на магистралата в отсечката Бяла-Велико Търново изглежда скъп, защото заданието е сложно, разширено е с допълнителни пътни връзки и е взета предвид инфлацията през последните години. Проектът ще е готов в края на тази или началото на следващата година и се надявам депутатите да одобрят финансиране за изграждане на отсечката, каза в парламента регионалният министър Иван Иванов.
Процедурата за пътната отсечка е започнала през 2021 г., окончателният вариант е от есента на 2024 г. и не е направен в рамките на този кабинет, каза Иванов.
Прогнозната цена на отсечката е съпоставима с тази в първия участък на магистралата, който е спечелен при цена 21,7 млн. лева за километър. Към стойността трябва да се добави инфлацията, макар че цената не може да бъде надвишавана от заложената в обществената поръчка, според условия, направени от предходни правителства, каза министър Иванов.
Строежът включва изграждането на най-големия пътен възел, строен някога в България, който не е предвиден в първоначалния проект, каза министър Иван Иванов. Предвидено е изграждането на 12 виадукта с обща дължина 9 километра, 3 тунела с обща дължина 2 километра, 8 пътни възела с обща дължина 20 километра, 12 подлеза и надлеза и още 13 със селскостопанско предназначение. Цялата отсечка е разделена на три подучастъка.
Оферти в обществената поръчка за изграждане на отсечката се подават до 13 май 2025 година. Прогнозната стойност на проекта е 2,967 млрд. лева без ДДС, а срокът за изпълнение - 1770 календарни дни.
Сумата за строеж на пътя е два пъти по-висока от предходни обществени поръчки, съпоставима е с тази за строеж на пътища в Германия и затова искаме немско качество, спазване на сроковете и хората, които пътуват, да имат безопасен път, каза народният представител Иван Белчев.