16 Декември 2025вторник09:26 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

БСП – ОЛ: Югозападна България се нуждае от целенасочена държавна инвестиция в инфраструктура

автор:Дума

visibility 8365

"Няма как да имаме икономика, ако нямаме логистична свързаност. Прекрасно си спомняме какво беше индустриалното развитие в Кюстендил, Перник, Радомир – и как тези региони днес замират. Причината е една: липса на инфраструктура". С тези думи зам.-председателят на ПГ на "БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА" и председател на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Кирил Добрев открои основния проблем, пред който са изправени редица региони в Югозападна България по време на дискусия, организирана от Кюстендилската търговско-промишлена палата, в партньорство с Клъстер "Зелен транспорт" в Кюстендил. Добрев бе категоричен, че транспортната свързаност не е просто въпрос на пътища и железници, а на икономическо оцеляване. "Разговарял съм с министрите на транспорта и на регионалното развитие. Има инвестиции – над 4 млрд. лв. са вложени по Коридор №8. Нашите съседи от РСМ инвестират активно в Коридор №10 през Сърбия, като се опитват да заобиколят България." - подчерта председателят на Комисията по транспорт и съобщения. Според Кирил Добрев при определени условия и след задълбочен анализ може да се помисли в посока АМ „Рила“ да получи статут на обект с национално значение. Тя отговаря на редица стратегически критерии, свързани с транспортната свързаност, регионалното развитие и икономическото ѝ въздействие. Подобен статут би позволил по-гъвкаво финансиране, облекчени административни процедури и ускорено проектиране и строителство.
"В момента, когато особено актуална е темата с пътната безопасност и ние в Народното събрание работим върху промените в Закона за движение по пътищата, не можем да не отбележим, че АМ „Рила“ ще замени рисковите участъци от второкласната пътна мрежа, ще намали тежките катастрофи и ще гарантира сигурност на движението.", каза още Добрев.
„С изграждането на АМ „Рила“ и модернизацията на жп инфраструктурата по Коридор №8 ще скъсим веригите на доставки и ще намалим цените на стоките и услугите – това ще се отрази директно върху всяко българско домакинство“, заяви народният представител от БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА д-р Иван Ибришимов. Той подчерта, че като депутат от региона тези проекти са му личен приоритет. „Това не трябва да остане просто проект на хартия. Държавата е длъжна да положи реални основи за изпълнението му.“, категоричен бе той.
Народният представител от левицата Владимир Георгиев, който е и зам.-председател на Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, припомни че последните години на политическа нестабилност са довели до липса на реален напредък по стратегически инфраструктурни проекти: „Тук не говорим само за магистрала или жп линия – говорим за жизнено важна транспортна свързаност, която ще върне икономическия потенциал на региони като Кюстендил, Перник и Самоков. Говорим за въздух за цели области, които сега буквално се задъхват. Най-накрая Министерството на регионалното развитие заработи с пълен капацитет, нещо, което не беше възможно по време на служебните кабинети.“, допълни Георгиев. Той каза още, че има нужда от ясно бюджетиране още от есента за следващата година. „Тези проекти не са важни само за Кюстендил, те са важни за България. С тях страната ще постигне реална икономическа свързаност със Западна Европа“, допълни Георгиев. По думите му може да се търсят устойчиви механизми, включително публично-частни партньорства, за реализацията им.

Започват консултации при президента

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 235

Кметът на "Люлин" иска 25% по-ниска такса смет в района

автор:Дума

visibility 601

/ брой: 235

Общини отказват да вдигат данъци и такси

автор:Дума

visibility 851

/ брой: 235

Тол системата спира на Нова година заради еврото

автор:Дума

visibility 591

/ брой: 235

Пуснаха още 3 километра от магистрала "Хемус"

автор:Дума

visibility 874

/ брой: 235

Обмислят нови правила за производство на автомобили в ЕС

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 235

ЕК: Влизането на България в еврозоната е необратимо

автор:Дума

visibility 918

/ брой: 235

Протести обхванаха цяла Европа

автор:Дума

visibility 979

/ брой: 235

Политически трусове и скандали в Мадрид

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 235

Бундесверът ще укрепва границата на Полша

автор:Дума

visibility 1033

/ брой: 235

Осъзнайте се! Можете ли?

автор:Таня Джаджева

visibility 850

/ брой: 235

Криза на съвестта

visibility 1006

/ брой: 235

"Гражданска Панорама"

автор:Ваня Григорова

visibility 1197

/ брой: 235

Имах силата да открия България заради мен и корените ми

visibility 651

/ брой: 235

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ