19 Декември 2025петък12:29 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Няколко думи

Колко още

/ брой: 13

автор:Ваня Григорова

visibility 15062

Миналата седмица беше белязана от трагичен инцидент, в който загинаха двама служители на БДЖ. Светла им памет.
Междувременно получих сигнали, че служители на БДЖ “Товарни превози” получават покани от работодателя да напуснат доброволно по чл. 331 от Кодекса на труда. Това е напускане по инициатива на работодателя с обезщетение в размер на минимум 4-месечно брутно възнаграждение. Доколкото знам, по този начин работодателят се опитва да съкрати около 400 работещи в дружеството.
Моята препоръка е хората да не приемат да напускат по този начин, тъй като след това нямат право на пълноценни обезщетения за безработица. Ще получават само по 18 лв. на ден за период от 4 месеца.
Защо се стига дотам? Защото дружеството няма достатъчно приходи от превоз на товари. В сектора първо бяха допуснати частни превозвачи. Тъй като не разполагат с локомотиви и вагони, наемаха такива от държавната компания, която пък е… пропускала някои изгодни поръчки. И се е лишавала от приходи. Кой ще плати цялата тази управленска вакханалия? Работниците. А българските граждани остават с едно полуживо дружество, докато свежите пари се насочват към нечии частни фирми. Очертава се моделът да се повтори и при БДЖ "Пътнически превози".
БДЖ, "Български пощи", "Напоителни системи" и куп други структуроопределящи държавни дружества са на колене. Колко още икономически катастрофи от безхаберие може да понесе нашата държава?

Искат оставката на Фон дер Лайен

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 239

Венецуела се обърна към ООН заради САЩ

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 239

Напрежение между Пекин и Вашингтон заради Тайван

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 239

10 000 фермери окупираха Брюксел

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 239

Нищо не остана

автор:Александър Симов

visibility 0

/ брой: 239

За погубените детски мечти и надежди

visibility 0

/ брой: 239

Камери навсякъде, камери и в тоалетните

автор:Николай Милчев

visibility 0

/ брой: 239

За модерното стадо

visibility 0

/ брой: 239

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ