30 Юни 2025понеделник14:59 ч.

Позиция

Стачката: начин на употреба

/ брой: 283

автор:Христо Карастоянов

visibility 3675

На тая стачка краят й ту се мерне в далечината, ту се стопи зад семафорите; в София едните началници и другите началници - тия на синдикатите в бедежето и ония на самото бедеже - си играят вдъхновено на преговарящи и се ритат под масата; злите германски капиталисти най-безподобно си искат или парите, или влакчетата, та се наложи баш директорът на железницата да бъхти път дотам и да ги моли да си ни оставят поне половината "Дезиро"-та; телевизиите вече почти престанаха да показват празни гари и перони и съкрушени пътници от София за Перник (щото то пък нали по едно време от всички страни забръмчаха едни трактори - нещо къде-къде по-интересно)...
И именно тогава, явно водени от светлия девиз на дяда Вазова, че сега пътят е най-чист, тия от БДЖ-то какво направиха?
Тихо и кротко вдигнаха цените на билетите! На което му викат "въвеждане на нови, по-високи цени".
Разбира се, не се е чуло да въвеждат чисти, светли и топли вагони, спазване на разписанията или учтиви кондуктори. Но всичко по реда си: днес цените, утре може и нещо друго...
Аферим, бабо, машаллах! - както възклицава същият Вазов. Стачката си е стачка, влаковете може и да изстиват по гарите, касите могат да си стоят затворени, чакалните да са пусти, но цените скачат.
Отделно пък още преди това започна и поетапното спиране на 138 влака от различни линии, отдето всъщност започна и всичко.
Но и това не е всичко, според както се провикват в телевизионните шопове! Още влакове щели да спират!
А можело и всички да спрат.
***

Послепис на дежурния приватизатор:

Стачка ли, бял хляб ли - мореее...
При такава стачка другаде падат правителства. И идват други.
Просто защото транспорът е кръвоносната система на всяка държава, или поне тъй казват, де. Спре ли да му се движи на един човек кръвта - ясна е работата! Него вече и в правителствената болница не могат го спаси...
А у нас - нищо! Даже престанахме да забелязваме, че железницата май нещо стачкувала.
Което значи, че и без БДЖ можем.
И че БДЖ-то вероятно струва колкото БГА "Балкан" - стотина хиляди долара или нещо такова...
Ами наздраве тогава!

Първите евробанкноти ще бъдат взети на заем

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 117

Евробанкнотите ще бъдат осигурени преди 1 януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 117

Регулаторите ще наблюдават мобилни оператори и куриери

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 117

Преди продажба отново оценяват ненужните държавни имоти

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 117

Не може да победите Сърбия с насилие

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 117

Гърция глобява за необявени цени

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 117

Франция забрани пушенето на открито

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 117

Кратки новини

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 117

Отново надежди

автор:Евгени Гаврилов

visibility 75

/ брой: 117

Няма многовековна македонска идентичност

visibility 76

/ брой: 117

Безпътица и пътна карта

visibility 87

/ брой: 117

Как се променят пенсиите след 1 юли

автор:Аида Ованес

visibility 113

/ брой: 117

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ