22 Август 2025петък03:20 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 7855

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

Пускат конкурса за пътническите жп превози в страната

автор:Дума

visibility 563

/ брой: 155

Министър Иван Иванов инспектира магистрала "Европа"

автор:Дума

visibility 526

/ брой: 155

Три четвърти от българите усещат покачване на цените

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 155

Масов мор за пъстървите в развъдниците

автор:Дума

visibility 515

/ брой: 155

Румънските студенти протестират

автор:Дума

visibility 500

/ брой: 155

Цените на храните в Гърция растат

автор:Дума

visibility 506

/ брой: 155

Малък хърватски остров гони туристи

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 155

Унгария и Словакия отново получават петрол

автор:Дума

visibility 495

/ брой: 155

Отчуждаване

автор:Боян Бойчев

visibility 521

/ брой: 155

Мляскане с очи

автор:Александър Симов

visibility 529

/ брой: 155

Коварният враг на Украйна - собственото й ръководство

visibility 546

/ брой: 155

За гордостта от българското знаме

visibility 501

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ