БДЖ ще взема стари влакове под наем
Властта се отказва от покупката на нови, железницата ще плати 2 млн. лв., за да ползва локомотиви и вагони
/ брой: 10
За миналата година БДЖ отчита закъснение от 430 хил. минути, отменени са 717 композиции при налични 560 влака, което означава 70-80% изпълнение на графика. В момента заради остарялата техника превозвачът отменя около два-три влака на ден заради недостиг на локомотиви и вагони, заяви на пресконференция вчера председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров.
През 2019 г. БДЖ ще отдели 2 млн. лв. от бюджета си за наемане на подвижен състав, заради което вървят преговори с български и чуждестранни компании. Ние сме в недостиг, заяви изпълнителният директор на холдинга Никола Василев. Той обясни, че процедурите за ремонт при възлагане на външни подизпълнители отнемат между 6 месеца и година. "Единственият вариант да изпълним графика е да наемем допълнителен подвижен състав в помощ на това, което разполагаме в момента", обясни той. Наетите локомотиви ще попълнят недостига и ще заместят машините, които отиват на ремонт.
До 4-5 месеца предстои да стартира процедура за наемане на около 20 локомотива и около 50 вагона, като развитието й ще зависи от желаещите да участват и от евентуално обжалване. БДЖ търси и мотриси под наем, но налични ще има най-рано след средата на следващата година.
Без допълнителен ресурс няма как да изпълним графика, заяви Василев. За нови влакове щяло да се мисли след пет години. Което вероятно означава, че прекратената обществена поръчка за доставка на 42 мотрисни влака на бившето ръководство на БДЖ, няма да бъде възобновена. Според Григоров нов подвижен състав в БДЖ няма как да има в следващите 5 години. А след това изобщо не е ясно дали компанията ще се нуждае от нови влакове. За тази година в разчетите на БДЖ няма да бъде включен ресурс за нови влакове.
Към пренаписване отива и друга голяма обществена поръчка на националния превозвач, предаде offnews.bg. Става дума за ремонта на 50-те електрически и дизелови мотриси "Дезиро" на "Сименс", която е с бюджет от 137 млн. лева стои на трупчета вече две години. Според източници на изданието най-вероятно търгът ще бъде обявен в два отделни лота - един за дизеловите влакчета и друг за електрическите.