18 Април 2024четвъртък13:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Снимка БГНЕС

Български авиокомпании остават без помощи в кризата

Предвидените 60 млн. лв. ще бъдат разпределени несправедливо, твърдят правозвачи

/ брой: 178

автор:Дума

visibility 416

Българският авиационен сектор се оказа без възможности за компенсиране на отрицателното въздействие от резкия спад на полетите заради кризата около КОВИД-19. Това стана, след като между първо и второ четене на актуализацията на държавния бюджет бяха променени условията за финансиране, без това официално да е съгласувано с представители на сектора, съобщават от Асоциацията на Българската авиационна индустрия (АБАИ). Според промяната осигурените средства в бюджета в размер на 60 млн. лeва могат да се предоставят за погасяване на публични задължения, задължения към банки и задължения по договори за оперативен лизинг на въздухоплавателни средства, текущо дължими към 31 декември 2019 г. Това според АБАИ ще остави по-голямата част от българските авиационни оператори извън обхвата на помощта, тъй като проблемите за сектора са настъпили след началото на 2020 г. с разрастването на пандемията. Приетият начин за определяне на отпусканата помощ за авиационните превозвачи изцяло пренебрегва предложените от представители на бранша критерии за разпределение на помощта. Освен това решението на парламента е в пълно противоречие с философията, необходимостта, принципите, критериите и изложените от самия вносител на промените в държавния бюджет мотиви за подпомагане на сектора, заявяват от асоциацията.

В съобщението се посочва, че в мотивите към предложението за изменение на държавния бюджет за 2021 г. е записано, че се предвижда финансова подкрепа в размер на процент от оборота за 2019 г. за компенсиране на отрицателното въздействие от резкия спад на полетите в резултат на значителното намаление в търсенето на транспортни услуги, както и принудителното спиране на полетите поради въведените мерки и ограничения от редица държави.

"От взетото решение ясно прозират лобистки интереси, за нас е недопустимо определените средства да се насочват за изплащане на предшестващи задължения към 31 декември 2019 г., тъй като към този срок не е бил наличен ефектът от пандемията", обясняват от Асоциацията на българската авиационна индустрия. Оттам посочват още, че използването на средства за погасяване на публични задължения на операторите включва и погасяване на задължения към летищата. В последните дни служебният министър на транспорта Георги Тодоров няколко пъти обяви, че всички въздушни превозвачи, регистрирани в България, ще бъдат подкрепени от държавата заради загубите, които търпят покрай ограниченията. Източникът на помощта е известен - по сметките на държавното дружество "Летище София" ЕАД отпреди концесията са останали свободни 60 млн. лева. Първоначалната идея бе част от парите да се преведат на Летище Стара Загора, а другата част да се ползва за подпомагане на самолетните компании. 

Междувременно "България Еър" реагира остро срещу "опитите за неверни внушения, че компанията единствена ще получи безвъзмездна помощ, и то в цитирания размер". Поправката в закона се отнася за всички авиокомпании в България и внушението,  че помощ се полага само за "България Еър", е "невярно, некоректно и може да се счете за нелоялна конкурентна практика, която не подхожда на коректната бизнес среда", се посочва в позиция на превозвача.

 

 

 

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 164

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 160

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 173

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 164

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 146

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 168

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 152

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 136

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 154

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 152

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 143

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ