08 Април 2025вторник12:32 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Експерт:

Дефект при рекламация на продукт се отстранява в едномесечен срок

/ брой: 63

автор:Дума

visibility 5465

Срокът, в който търговецът е длъжен да приведе в съответствие продукт с дефект след рекламация от страна на потребител, е едномесечен, обясни Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на дискусия. Арсенов посочи, че правото на рекламация и на гаранция е сред основните права на потребителите в Европейския съюз. Потребителите трябва да получат стоки, които съответстват на договора, който е сключен с търговеца. Задължение на търговеца е да изпълни точно сключения договор и да предостави стока, която отговаря на изискванията за качеството на продукта, обясни той.
По думите му производствените дефекти или дефектите, които са съществували към момента на предоставянето на продукта, са отговорност на търговеца и той трябва да ги отстрани. В случай на несъответствие, когато се появява дефект на стоката, търговецът е задължен да я приведе към съответното качество и да обезщети потребителя, но отговорността на търговеца е обвързана с време и това е двегодишната законова гаранция, каза Арсенов. Той добави, че всеки дефект, който се прояви в рамките на първата една година, се счита за съществувал и търговецът в тези случаи е длъжен да приведе стоката в съответствие или да докаже, че потребителят е нанесъл щети и че дефектът не е фабричен.
Потребителят няма право на рекламация при минимално несъответствие на продукта и да поиска замяна на продукта, каза още Арсенов. Освен това търговецът не е задължен при всеки един случай да ремонтира стоката, а може да върне парите на потребителя, добави той. По думите му потребителят има право да развали договора, ако се стигне до трета повреда след два направени ремонта на продукта.

Данъчните затягат контрола върху търговията с автомобили

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 65

БАБХ започва масови проверки преди Великден

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 65

Цената на литър бензин пада до 2,50 лв.

автор:Дума

visibility 90

/ брой: 65

Вучич избра лекар за премиер на Сърбия

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 65

Йозел оглави водещата опозиция в Турция

автор:Дума

visibility 67

/ брой: 65

Лошо време и сняг в Югоизточна Европа

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 65

Накратко

автор:Дума

visibility 88

/ брой: 65

Политическа абстиненция

автор:Александър Симов

visibility 94

/ брой: 65

Празни обороти

автор:Евгени Гаврилов

visibility 91

/ брой: 65

Нови цени на топлото в София?

visibility 103

/ брой: 65

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ