Колела
Audi заменя стоманените пружини с пластмасови
/ брой: 152
Спиралните стоманени пружини на окачването скоро ще бъдат заменени в някои модели на Audi с такива, направени от стъклопластика (GFRP), и то до края на тази година. По всяка вероятност подобни пружини ще имат моделите A6 или A7, но първи ще ги пробва новото купе R8, което ще дебютира през есента на автосалона в Париж. Пружините вече бяха пробвани в олекотения концепт TT ultra quattro.
Днес инголщтадтци имат намерение да направят новите пружини достъпни не само за прототипите си, но и за масовите си модели. Пружините имат светлозелен цвят и в сравнение със стоманения си аналог имат малко по-голям външен диаметър и по-малък брой навивки. Ядрото им с диаметър няколко милиметра е от дълги и усукани стъкловлакна, потопени в епоксидна смола. Около него автоматично се навиват допълнителни влакна под ъгъл от плюс и минус 45 градуса към надлъжната ос. Така прекръстените слоеве се поддържат взаимно и поемат напрежението на натиск. Финалният стадий е затвърдяване на образеца в пещ при температура над 100 градуса Целзий. Според компанията енергоемкостта при това производство е по-ниска, отколкото при стоманените пружини.
Новата пружина тежи около кило и половина, докато стоманената 2,7 кг. Икономията на маса е 40% или 4,4 кг на целия автомобил, като почти 10 кг са свалени от неподресорените маси, което подобрява плавността на движението. Композитната пружина е устойчива срещу удари от камъни, не е подложена на корозия от влага и от химикалите, с които се третират пътищата през зимата.