21 Ноември 2018сряда21:09 ч.

Колела

Aurus Senat e звездата на автосалона в Москва

/ брой: 174

автор:Дума

visibility 604

Инж. Иля СЕЛИКТАР

Московският международен автомобилен салон (ММАС) е главното руско изложение с автомобилна тематика и е включен в международния календар на Международната организация на автомобилни производители (OICA). Той се провежда веднъж на две години, развива се с годините и тазгодишното му издание ММАС’18 отразява основните съвременни тенденции в организацията, като е с нов формат, повишаващ интерактиността му и усилва емоционалната привлекателност за посетителите. Изложението е истински празник за всички фенове на автомобила и за всички, за които автомобилът не е само средство за придвижване. През тази година автосалонът предлага ярки премиери и новости от лидерите на руския автопазар. Пълни гами на моделите си представят Volkswagen леки автомобили, Volkswagen търговски автомобили, KIA, Huyndai, АВТОВАЗ, Geely, GAC, Haval, Lifan, JAC, IKCO и много други. Черешката на тортата е премиерата на руската луксозна марка AURUS. Посетителите на изложението в центъра Крокус Експо имат на разположение площадки за тест-драйв, където не само могат да се пробват автомобилите, но има възможност и да се научи как те се управляват в сложни условия. Със сериозни размери на щандовете се отличават АВТОВАЗ, Huyndai, Renault, Lifan, GAC, Haval, Geely иKIA, а обединената площ от 10 000 кв. м на Volkswagen Леки автомобили и Volkswagen търговски автомобили поразява с размера си. Организаторите на автосалона са направили всичко възможно, за да може посещаването му да е не само интересно, но и максимално удобно. На територията на Крокус Експо има огромен безплатен паркинг, спирките на метрото са с изход направо в павилионите, обособен е специален “двор за похапване”. Цените на билетите не са убийствени и са с две нива – за почивните дни и за работните съответно 750 и 500 рубли.
Голямата звезда на автосалона е моделът Aurus Senat, който може да се поръча директно от производителя или при един от двата дилъра в Русия -  Панавто и Авилон. Заявки за догодина още не се приемат заради ограничените мощности на НАМИ (150 машини годишно), но в бъдеще производственият тираж може да порасне до 10 000 коли годишно.
Външността на руския луксозен автомобил беше разкрита по време на встъпването в длъжност за втория мандат на президента Путин. Но на автосалона за Aurus Senat бяха разкрити всички технически подробности. Senat е хибридна кола с обща мощност на бензиновия мотор V8 4.4 л и електродвигателя около 660 к.с. и максимален въртящ момент на агрегата над 1000 Нм. Задвижването е пълно през деветстепенен автоматик руска разработка. В системата на пълното задвижване е използван многодисков фрикционен съединител, който при нужда включва в работа предния мост.  Отпред окачването е със сдвоен долен шарнир, отзад е независимо тип мултилинк.
Автомобилът с немалката си собствена маса от 2740 кг се ускорява от място до 100 км/ч за шест секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.
Вариантите на купето са два – стандартен с габарити 5630?2020?1685 мм и лимузина, която е по-дълга с един метър за сметка на удълженото междуосие - 4300 мм срещу 3300. Пътният просвет е 200 мм, а при лимузината в брониран вариант е намален с 30 мм.
Двигателят V8 е разработка на Porsche Engineering. На негова основа в НАМИ са проектирали 12-цилиндров мотор, който ще се предлага за модела в бъдеще. За серията нови луксозни руски автомобили е използвана единна платформа, която позволява и монтирането дори на хибриден силов агрегат с четирицилиндров ДВГ. Такъв навярно ще бъде показан догодина с прототипа на всъдеход от средна ценова категория. Интересна подробност е че хибридният вариант на УАЗ Профи е попътна производна част на този проект. Не е изключено новият всъдеход да носи и емблемата на УАЗ, защото компанията Соллерс е производствен партньор на НАМИ.
В обзавеждането на интериора са използвани кожа руско производство и ценни породи дърво в различни цветови съчетания. Ако клиентът иска още по-сериозна индивидуализация, то има възможност да направи заявките си поне директно на дизайнерите на компанията.
В стандартното оборудване на луксозния автомобил влизат светодиодни фарове с автоматични дълги светлини, девет предпазни въздушни въглавници,  адаптивен круз-контрол, система за автоматично спиране и мониторинг на слепите зони. Всички варианти са оборудвани с функция за безключов достъп и пускане на двигателя, както и отваряне на багажника с крак. Предвиден е и  специален бокс за съхранение на две кристални чаши.
Официалният старт на продажбите на  Aurus Senat е насрочен за януари догодина и тогава ще бъде обнародвана ценовата му листа. По предварителни данни, за базовия Senat ще се искат около 10 милиона рубли /250 000 лева/. В перспектива новата руска луксозна марка ще бъде представена и на други пазари – на първо място в Обединените арабски емирства, защото арабската компания Tawazun вече инвестира в проекта 110 милиона евро. Европейската премиера на Aurus Senat е насрочена за март следващата година за автосалона в Женева.








Новите еконорми оставят клиенти на VW без колите им
От събота в Евросъюза вече действат новите по-твърди еконорми WLTP, а се оказва, че за въвеждането им в практиката си Volkswagen не е готов. По данни на агенцията Reuters в Германия едва половината от моделите на марката – седем от четиринадесет, имат разрешителна документация по новия екостандарт. Това създава забавяне в предаването на вече купените автомобили на клиентите на компанията,  достигащо половин година! Някои дилъри на марката вече наричат положението катастрофа.
“Новите тестове отнемат два-три пъти повече време и са много трудоемки. Дори дребно серийните модели трябва да се тестват всеки поотделно... Следващите месеци ще са доста сложни за нас.” - сподели шефът на отдела продажби на VW в Германия Томас Зан.
На VW се налага да създава междинни складове за продукцията си. Производителят иска да наеме пространство в новото летище на Берлин, което още не работи, за да складира там хиляди нови коли. Преценката на анализаторите е за дори 250 000 чакащи автомобила.
За да се ускори сертификацията, тестовите стендове през следващите две седмици ще работят денонощно. Но това няма да спаси положението през септември и навярно през октомври от забавяне на доставките на новите коли на притежателите им. Очаква се към Коледа нещата да се канализират, а анализаторите от компанията Evercore прогнозират спадане на рентабилността на марката в третото тримесечие от 5,5 до два процента. От страна на Volkswagen няма официален коментар по проблема засега.
 

"Обединени патриоти" се разпаднаха

автор:Дума

visibility 29

/ брой: 227

Бизнесът изригна срещу протестите

автор:Ростислава Иванова

visibility 16

/ брой: 227

63% смятат, че медиите са зависими

автор:Дума

visibility 14

/ брой: 227

Правителствена болница става детска

автор:Дума

visibility 20

/ брой: 227

БЕХ ще спасява ТЕЦ "Марица изток 2"

автор:Дума

visibility 16

/ брой: 227

Бум на фалшиви сайтове около Черния петък и празниците

автор:Дума

visibility 10

/ брой: 227

Агросекторът бележи ръст от 8,9%

автор:Дума

visibility 13

/ брой: 227

Ремонтите на подвижен състав в БДЖ трябва да приключат догодина

автор:Дума

visibility 12

/ брой: 227

Конгресът и Тръмп в сблъсък за убийството на Хашоги

автор:Дума

visibility 17

/ брой: 227

Меркел пред Бундестага: Да подкрепим пакта на ООН за миграцията

автор:Дума

visibility 13

/ брой: 227

Южнокореец оглави Интерпол

автор:Дума

visibility 15

/ брой: 227

Кратки новини

автор:Дума

visibility 21

/ брой: 227

Партии или диктатура

visibility 15

/ брой: 227