29 Март 2024петък17:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Стари и бедни

/ брой: 141

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1053

Както е тръгнало, в най-скоро време София, или поне централната й част, може да се окаже мястото с най-чист въздух в страната. Това ще бъде резултат от съвместните "усилия" на министерството на транспорта и Столичната община. По молба на общинарите ведомството на Ивайло Московски подготвя наредба, според която в центъра на София ще могат да се движат само автомобили, отговарящи на екологичните стандарти Евро 5 и 6. Така на практика жълтите павета ще бъдат забранени за 99,9% от колите у нас.
Известно е, че отдавна сме се превърнали в автоморгата на Европа. Възрастта на автопарка е над 20 години и той спешно се нуждае от подмяна. Но това няма как да стане с наредби и други административни актове, въвеждащи ограничения. Транспортният министър пише една наредба, други идеи има екоминистърът, който обмисля промяна на екотаксите за автомобилите. Появи се и идеята колите да бъдат снабдени с различен на цвят стикер, в зависимост от това колко замърсяват въздуха. Друга мярка срещу старите автомобили вероятно ще бъде и увеличаването на данъците. Какъв ще бъде ефектът от всичко това е рано да се каже, но този казус показва за пореден път, че управляващите в България обикновено се движат подир събитията и решават проблемите, след като те вече са се появили. При което  обикновено се атакуват последствията, а не причините.
В конкретния случай със старите коли причината е ясна. Просто българинът е беден, с ниска покупателна способност и затова купува евтиното. Според анализ на РИА "Новости" със средната си заплата българинът може да купи 430,5 л бензин А-95, докато в съседна Гърция средното месечно възнаграждение стига за 789 л, а в Люксембург - за цели 2755 л. От бившите соцстрани България е на опашката по покупателна способност заедно с Румъния и Украйна. Ако имаха пари, хората едва ли щяха да опрат до таралясниците на Европа. Всичко останало е следствие, включително и ограничаването на достъпа на старите коли до центъра на столицата. То със сигурност ще има съмнителен ефект.
 

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ