Корнелия Нинова:
Управляващите си създават частно министерство на транспорта
Социалистите призоваха ГЕРБ да изтегли закона за автомобилната камара
/ брой: 113
Настояваме ГЕРБ да изтеглят Закона за Българската автомобилна камара, който принуждава всички транспортни фирми да членуват в нея. Той е лобистки и е поредният удар върху транспортния бранш. За това призова вчера лидерът на БСП Корнелия Нинова в НС след среща с представители на транспортни фирми у нас. По думите браншът е притиснат от пакета за мобилност "Макрон", но получават и допълнителен удар у нас от правителството и от депутати от управляващото мнозинство.
"Камарата ще издава лицензите, а не както досега Автомобилната инспекция. Това е абсолютно лобистки закон, който създава частно министерство на транспорта. Хем държавата абдикира от ангажиментите си, хем ги дава в ръцете на частно лице, което да управлява целия транспортен бранш. Досещаме се в чий интерес", коментира Нинова. Тя съобщи, че на депутатите от левицата е предоставено изключително смущаващо доказателство. Камарата още не е създадена със закон, но човек, близък до властта, вече е запазил в Търговския регистър името за регистрация. Като представляващ тази камара е вписан Миролюб Столарски, който е регистрирал Българската автомобилна камара на свое име, обяви Нинова и показа извлечение от Tърговския регистър на Агенцията по вписванията.
ДУМА припомня, че Столарски е собственик на фирма "Карат С", която поддържа с автобуси 15 линии от столичния градски транспорт, след като преди година СОС удължи договора си с фирмата. Основният аргумент на управляващите бе, че така софиянци ще продължат да се возят в сравнително нови и поддържани автобуси. В противен случай трябвало да ползват 30-годишни амортизирани общински рейсове.
"От транспортните фирми ще се очаква да внасят по 1000 лв. членски внос. Става въпрос за 17 000 фирми. Това е чист приход само за няколко лица от 17 млн. лв. Представете си за каква арогантност става въпрос. Не стига, че външни решения в ЕС сериозно заплашват съществуването на българския транспортен бранш, който е голямо перо в икономиката ни, а и отвътре ги ликвидират с предложения законопроект. Решението за камарата убива най-вече малките и средните превозвачи", възмути се Нинова.
Законът за автомобилната камара няма почва в България, не трябва да бъде приеман и настояваме да бъде оттеглен, заяви Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България. Конкурент ще решава дали друга фирма трябва да получи лиценз, добави той.
Съгласни сме с немалка част от доводите на превозвачите по Закона за автомобилната камара, съобщи депутатът от ОП Атанас Стоянов. Опасенията на превозвачите са свързани с това, че държавата чрез Министерството на транспорта се освобождава от ангажимент по контрол на сектора, който дава голяма част от брутния вътрешен продукт на страната, уточни той.
От ГЕРБ се опитаха да се измъкнат от отговорност и да защитят Столарски. Вносител на наименованието на автомобилната камара в търговския регистър е КРИБ, оправда се гербаджията Станислав Иванов. Според него щом като има камари на строителите, на адвокатите, на моряците, би трябва да има и камара на превозвачите.
Проектозаконът на ГЕРБ е лобистки и е поредният удар върху транспортния бранш, предупреди Корнелия Нинова