12 Декември 2018сряда03:58 ч.

Синдикатите подкрепят исканията на превозвачите

автор:Дума

visibility 526

Синдикатите в България подкрепят исканията на превозвачите за промени в Пакета за мобилност на ЕС. Лидерите на КНСБ и КТ "Подкрепа" имаха среща днес с премиера Бойко Борисов и с президента на Регионалния синдикален съвет "Солидарност" в Сърбия Любослав Орбович. /Снимка БГНЕС/
"Ние подкрепяме нашите превозвачи, българската позиция, по три въпроса. В пакета за мобилност не могат да бъдат поставяни условия, които да дискриминират една или друга страна и части от бизнеса. С други думи, това, което касае условията за каботажните превози, да речем, ние смятаме, че не е приемливо за България. Това за нас е дискриминация", категорично заяви Пламен Димитров след срещата.
По думите му синдикатите обаче имат и две допълнения. Те засягат условията, при коитио работят българските работници навън. Първото е да им бъде гарантирана почивка от 11, а не от 9 часа. Това е предложението на транспортните синдикати и на двете конфедерации, което всъщност ще промени доста и някои други параметри на условията за работа, подчерта лидерът на КНСБ. Второто много важно нещо, което казахме на премиера Борисов - заплащането на шофьорите да е според установените минимални стандарти на страната, където преобладаващо се извършва дейността. С други думи, ако имаме отиване и връщане на дадения камион и дадения поток, естествено тогава преобладаващата част остава в България. За съжаление, бих казал, от наша гледна точка. Когато обаче имаме каботажни превози, преобладаващата част е дадена държава от ЕС. Когато каботажните превози са във Франция, Германия и Белгия, очевидно някоя от тези държави преобладава. Следователно в този случай минималната ставка и минималната заплата искаме да бъде тази, допълни Димитров.
Президентът на "Подкрепа" Димитър Манолов припомни, че преди време България е била мобилен превозвач номе едно в Европа. По думите му традициите съществуват, възможностите са известни. Той бе категоричен, че в момента Пакетът за мобилност цели изтласкването на всякакви други превозвачи, не просто български, от тази дейност. Повече от ясно е, че така прогласени изискванията не могат да бъдат технически изпълнени, без оттеглянето на българските участници в него. Следователно трябва да бъде намерен някакъв друг начин, коментира Манолов.
 

Стрелец рани 10 и уби един в Страсбург

автор:Дума

visibility 40

Строителите на протест срещу проверките на пътища

автор:Дума

visibility 97

/ брой: 241

Антикорупционната комисия спира 19 иска за 21,7 млн. лева

автор:Дума

visibility 63

/ брой: 241

Наши превозвачи тръгват на бунт към Брюксел

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 241

Протест пред КЕВР заради поскъпването на водата

автор:Мая Йовановска

visibility 87

/ брой: 241

Нови влакове ще има най-рано след 3 г., призна Росен Желязков

автор:Дума

visibility 64

/ брой: 241

Всеки месец изнасяме стоки за 2,2 млрд. евро

автор:Дума

visibility 47

/ брой: 241

Мей иска помощ от Европа

автор:Дума

visibility 58

/ брой: 241

Турция създава нова база в Черно море

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 241

Макрон породи разнородни реакции с обещанията си

автор:Дума

visibility 53

/ брой: 241

Мигрантите избират влака от Истанбул към България

автор:Дума

visibility 29

/ брой: 241

Левицата има визия за развитието на България

автор:Петрана Сомлева

visibility 81

/ брой: 241

Залата на кривите огледала

visibility 46

/ брой: 241

Хоби ражда природонаучен музей

автор:Аида Паникян

visibility 63

/ брой: 241