Омбудсманът на София се оплаква от столичните чиновници
/ брой: 26
Омбудсманът на София Лилия Христова се оплаква от формално отношение на някои общински звена към нейната работа. Това става ясно от отчета за дейността й през миналата година. Според Христова част от усилията й не са довели до успешно решаване на проблемите на столичани, защото от администрацията я възприемали като поредния досаден жалбоподател. Критиките на омбудсмана към Столичната община не приключват дотук. Христова напомня, че обекти, предлагани за включване в общинската инвестиционна програма няколко поредни години, все не намират място. Това поражда основателно недоверие у хората, които очакват разбиране, предвидимост и последователност в действията, пише столичният омбудсман. Тя е на мнение, че образувани преписки се разглеждат от различни административни звена с години и, въпреки положените усилия и ангажирането на многобройни служби, често остават нерешени. Причина за това е въздържанието на администрацията да излезе от зоната на комфорт, смята Христова, като дава конкретни примери.
През изминалата година тя е разгледала 170 жалби, сигнали и молби за съдействие. Те са с 24% по-малко от предходната година.