Пак опитват да дадат на концесия спирките в София
Общинските съветници от БСП са против стопанисването на навеси и павилиони от частна фирма
/ брой: 22
Столичната община пак ще се опита да даде на концесия спирките на градския транспорт. Това е записано в приетата от Столичния общински съвет преди седмица програма за придобиване, управление и разпореждане с общинска собственост за 2018 г. От кметството разчитат частна фирма да подмени спирките, които са в лошо състояние и да ги управлява по-добре.
От БСП обявиха принципната си позиция срещу предоставянето на концесията, защото смятат, че общината сама трябва да стопанисва спирките и да реализира приходи от тях. "Не е редно кметството да се превръща в донор на външни фирми. След като те ще могат да печелят, значи и общината може", коментира съветничката от левицата Милка Христова. Според нея с тези средства може да се подобри инфраструктурата. Още преди година и половина при последния опит да се задейства процедура по концесията от БСП изразиха несъгласието си. Тогава процедурата бе разделена на 3 пакета - с кошче и навес, с навес, с навес и павилион. Стана ясно, че павилиони, от които ще се печели, ще има само на места с по-голям пътникопоток, а на отдалечените и малки спирки - само на знак и кошче. Защо разделяме столичани, нямат ли право всички на удобства, пита Христова. Тя бе категорична, че БСП няма да подкрепи механизма, по който общинска собственост се предава за управление на външни фирми.
ДУМА припомня, че това е петият опит да се дадат спирките на обществения транспорт в София на концесия. При последния се предвиждаше концесионното плащане да е между 53 и 68 000 лева на година за всяка от зоните. Концесионерът трябваше да демонтира старите съоръжения и да ги подмени с нови в рамките на 36 месеца от подписването на договора.
Спирките в София станаха повод за скандал преди близо три години, заради който зам.-кметът по транспорт Любомир Христов трябваше да напусне поста си. Тогава 60 спирки трябваше да се обновят чрез обществена поръчка за 240 000 лева, която бе спечелена от съпруга на депутатката от ГЕРБ Ирена Коцева. По-късно стана ясно, че реалната цена е два пъти по-ниска от договорената.