Извънкласна лудост
/ брой: 3
Само който не го мързи, той не използва училището за своите цели. "Америка за България", тамплиери, НПО-та, издатели, та дори банки си удовлетворяват щенията през училището като най-масовата институция у нас. Не знам кому е хрумнала малоумната идея сега деца от началния курс да събират данни от родителите си какви доходи имат, колко са членовете на семейството, колко стаи имат, колко са им сметките за парно, отказали ли са се от него и защо... Някому хрумнало, че е най-лесно да се събере "масовост" за проект на Енергийната агенция-Пловдив, щото Столичната община й плаща да проучи енергийните източници за парно и вода в София с цел "подобряване на качеството на въздуха". Уж анонимно, ама се попълват класът на детето, кварталът, адресът!
Ако бе виц, да се смее човек, ама не е. Хрумнало нещо на общината, намерили на работата лекото и на баницата мекото, и тутакси регионалното управление на МОН услужливо разпраща анкетите по училищата. И не само това, ами, спипана за нарушаване на образователния закон, който забранява училището да се използва за несвойствени дейности, шефката на управлението Ваня Кастрева направо дописва вица: изследването за потреблението на енергия било мощен образователен инструмент. Нещо като извънкласна дейност. Няма що, направо кръжок.
В това е големият проблем - инвазиите в българското училище стават с одобрението на МОН! Корифеите на нефелната държавна администрация не помислиха ли как се чувства едно дете, когато види в анкетата на другото доход 2000 лв. на човек, пък в неговата графа се мъдрят 300? А ако другарчето му има три стаи на разположение, пък то се свива с две братчета в преградения ъгъл на 47 квадрата гарсониера? Ако ще сто международни изследвания като PISA да предупредят нашите управници, че българското училище е вече на първо място в ЕС по социални неравенства и това рязко се отразява на резултатите, все тая. Училището ни се срина до този хал, защото с него се разпореждат слабоумно.