21 Ноември 2018сряда04:49 ч.

Свиленски пита защо се унищожава компания с държавно участие

Възпрепятства се дейността на дружеството за ремонт на локомотиви "БДЖ-Кончар", дъщерно на "Холдинг БДЖ"

/ брой: 227

автор:Мая Йовановска

visibility 817

Защо в съвместното българо-хърватско дружество "БДЖ-Кончар", 49% от което е на "Холдинг БДЖ", се прилага поведение, което води до фактическо унищожаване на предприятието и до изхвърлянето на висококвалифицирани специалисти на улицата. Този въпрос задава депутатът от БСП  за България и заместник-председател на парламентарната комисия по транспорт Георги Свиленски на министъра на транспорта Ивайло Московски. Питането на Свиленски е депозирано в Народното събрание.
"БДЖ-Кончар" е смесено българо-хърватско предприятие, което се занимава с модернизация и ремонт на локомотиви. Свиленски пита защо спрямо "БДЖ-Кончар" се прилагат странни прийоми от страна на неговия акционер-съучредител като опити за спиране на ток, вода, блокиране на железопътните проходи към предприятието. Също и забрана на договорни контрагенти на "БДЖ-Кончар" да извършват ремонтни дейности на тягов подвижен състав в предприятието. Другото питане на депутата от БСП е защо, след като "Холдинг БДЖ" има свое собствено дружество, притежаващо уникална технология и в което се извършват всякакви заводски ремонти - подемни и капиталови, не се използва тази високотехнологична оборудвана база и не се използва този потенциал.
В началото на миналата седмица пред offnews.bg  икономическият директор "БДЖ-Кончар" Стоян Павлов се оплака, че БДЖ умишлено съсипва компания, в която държи половината от собствеността, за да осигури бизнес на друга компания, в която няма дял. Според Павлов ръководството на държавните железници играе в комбина с частното предприятие, а целта е дружеството, в което държавата има дял от 49%, да фалира. Павлов признава, че "БДЖ-Кончар" е изправена до стената и че без съдействие от страна на държавата трудно ще оцелее.
"БДЖ-Кончар" е основана през 2001 г. Преди месец обаче от държавната жп компания запечатват достъпа до завода под предлог, че релсите, които водят до него, са стари и че се нуждаят от спешен ремонт. Такъв обаче няма, а предприятието не работи, няма приходи и не може да се издължава към Националната агенция по приходите.
През септември от "БДЖ-Кончар" изпратиха отворено писмо до ресорния заместник-министър на транспорта Велик Занчев и председателя на СД на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров. Освен всички вече изброени проблеми в писмото се пита: "Защо "Холдинг БДЖ" не счита за нужно да информира хърватския акционер в дружеството - "Кончар-КЕВ", за намерението на "БДЖ-ПП ЕООД" за фактическото прекратяване на дружеството и да получи неговото становище по въпроса".

 

Над 2 г. се бави ремонтът на мотрисите "Сименс"

автор:Дума

visibility 63

/ брой: 226

Птичият грип погуби над 1 милион пернати у нас

автор:Дума

visibility 45

/ брой: 226

Забраняват пластмасата в ски зоната в Банско

автор:Дума

visibility 51

/ брой: 226

Прогнозират 5% ръст на туристите през зимата

автор:Дума

visibility 25

/ брой: 226

В Румъния уволниха шестима министри

автор:Дума

visibility 109

/ брой: 226

65% от гърците против договора със Скопие

автор:Дума

visibility 67

/ брой: 226

Груевски получи убежище от Унгария

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 226

Евросъюзът държи на договора за ракетите

автор:Дума

visibility 51

/ брой: 226

Да подадем ръка на сънародниците ни зад граница

visibility 60

/ брой: 226

Искам съд за виновните!

visibility 112

/ брой: 226