19 Декември 2018сряда08:48 ч.

Държава на концесия

/ брой: 88

автор:Мая Йовановска

visibility 786

Туриха отново Ивайло Московски за транспортен министър и веднага лъсна, че линията на ГЕРБ от предходните правителства Борисови ще бъде продължена. Това впрочем касае не само транспортния сектор, но конкретно иде реч за заявеното почти броени часове след идването им на власт, че процедурата за концесия на летище София ще бъде възобновена. Просто едно съобщение и толкоз. Без нито грам обяснение за поне една от притеснителните констатации, дали основание на служебния министър Христо Алексиев, да спре процедурата. Като тази, че в този си вид не защитава държавния интерес.
Завъртя се и старата плоча как с концесионното плащане ще се оздравява БДЖ, послужила буквално за оправдание от още по-рано защо аеропортът ще се отдава. А колкото до задействаната вече възможност за китайска инвестиция в БДЖ, която да реши проблема с дълга на железопътния превозвач, то Московски веднага съобщава, че бил скептичен. Въобще човекът е толкова наясно с нещата, дето се вика бил е вече министър, та очевидно не му е необходимо време поне да попрегледа някой и друг документ, пък тогава да решава и казва.
Всъщност, когато искаш да се отървеш от нещо или да го харизаш (в случая летището), за което иначе ти като министър отговаряш, това признание за некадърност да го управляваш ли е? Защо летището да не е държавно, ако работи добре и е на печалба, а? Бившият вече директор Павел Станчев, който "отлетя" веднага след идването на Московски, огласи скандална диспропорция за рекорден брой преминали пътници и същевременно катастрофална печалба. Московски мълчи по въпроса. Затова пък след скандала с дадения достъп на частна фирма до информационната система на летището, министърът тури начело на аеропорта бившия шеф за сигурността. Защо?
Предстои през следващите месеци да разберем дали всички опасения - на обществото, на бранша, а и на левицата, ще се реализират на практика. И, както е тръгнало с новия скандален закон за концесиите, който ГЕРБ си приеха, ще доопоска ли де що остана в държавата. Пък може и нея официално да дадат на концесия.
 

ЕК не е искала приватизация на "Булгартрансгаз"

автор:Дума

visibility 1

Нощният труд остава 25 стотинки

автор:Дума

visibility 73

/ брой: 246

БСП: Чии интереси обслужва КЕВР?

автор:Павлета Давидова

visibility 83

/ брой: 246

За 10 години тежките престъпления нарастват

автор:Дума

visibility 44

/ брой: 246

Проблемът "Зелена карта" може да ни спре за Шенген

автор:Дума

visibility 66

/ брой: 246

Жирардели не казва от кого е купил "Юлен"

автор:Дума

visibility 62

/ брой: 246

Разрешиха на Банка ДСК да купи Сосиете

автор:Дума

visibility 64

/ брой: 246

Само 12% от българите планират зимна ваканция

автор:Дума

visibility 35

/ брой: 246

ООН одобри вредната политика на Киев

автор:Дума

visibility 106

/ брой: 246

Хиляди унгарци отново протестираха срещу Орбан

автор:Дума

visibility 51

/ брой: 246

Путин предупреди за крах на световната сигурност

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 246

Гласуват "Брекзит" след месец

автор:Дума

visibility 47

/ брой: 246