17 Август 2019събота15:01 ч.

Актуално

Тъй наречената България

Неоосманската фабрика за фалшификати и активни мероприятия

/ брой: 4

автор:Велислава Дърева

visibility 3884

О, неразумний!
Поради что имаш дързостта да се наричаш българин? И да твърдиш непристойно, че имаш Държава, Църква и Азбука, светци, първоучители и апостоли? Не разумяваш ли, че това е един дълбоко закостенял антагонизиращ националистически мит, който затлачва твоето охтичаво съзнание и най-сетне трябва да бъде изринат от твоята зла памет? Не разумяваш. Сега ще те поразходя из гигантската фабрика за фалшификати на неоосманизма.

Филм
"Оръжията прогърмяха във Видин, джамията беше унищожена по време на сутрешната молитва, църквата беше построена по време на следобедната молитва. Неверниците се заселиха в църквата. Всяка сутрин невинни младенци бяха завеждани в църквата и ги караха да почитат Бога. О, султане мой, спаси ни от чужденеца. Знай това, няма друга религия освен исляма."
С тази песен започва документалният филм на турската журналистка Йелда Янат Багджи "България, моя земя". Филмът е сниман през 2012-2014 г., "Ал Джазира" го излъчи на 16 декември 2015 г. - в чест на визитата на Ахмет Давутоглу - главен мениджър на фабриката, флагман на неоосманизма и велик везир на султан Ердоган.
Няма да чуете една друга песен - как през 1806 г. в същия този Видин, в църквата "Св. Петка" (съградена в 1634 г.) са изклани над 250 българи начело с владиката Калиник. Туй велико благодеяние е извършено по заповед и с личното участие на видинския мютесариф, кърджалията Осман Пазвантоглу. За кефа му.
Няма да чуете тази песен. Но пък ще видите две свидни жертви на нестихващата дискриминация и българското потисничество: Лютви Местан (шести мандат депутат и довчерашен председател на ДПС) и Бахри Юмер (два мандата депутат, пети мандат кмет на Джебел и довчерашен областен председател на ДПС-Кърджали). Много интересен избор на авторката, да. Перспективен.
Ще ви разтърсят "научните" разкрития на проф. Джъстийн Маккарти от университета в Луисвил и проф. Кемал Карпат от университета в Уисконсин, че до 1912-1913 г. на Балканите е имало само албанци (на Запад) и турци (на Изток). И никакви други. Българи - хептен. Ако пък случайно са съществували "така наречените българи", то те били пренебрежимо малцинство, едни бандюги, измислени от руснаците, които руснаци, в престъпно съучастие с "българските банди" през 1877-1878 г., изфабрикували "така наречената България" и я натресли на Балканите, с едната цел - да крепи руската политика, ерго - Руско-турската освободителна война не е освободителна, а хибридна и грабителска. 
И следва логичният апотеоз на "България, моя земя" - че България не е наша земя; че българската земя не е българска, а изконно турска; че ние сме я заграбили, че сме ограбили благородната, човеколюбивата Османска империя...
Филмът ужасно възмутил и най-паче изненадал вънкашното ни министерство, обаче то, бидейки съвършено вънкашно, политкоректно и евроатлантическо, не можело да има официална позиция, понеже "Ал Джазира" била частна медия.
Нямаше да ви занимавам с това посредствено филме, ако да не бе изтекло из конвейера на неоосманската фабрика за фалшификати, манипулации и активни мероприятия. Тази фабрика неуморно изригва антибългарска пропаганда - от псевдонаучни опуси до бездарна ширпотреба. Една добре платена продукция, която зачерква България от времето и пространството, възкресява и реабилитира Османската империя, и провокира етническа омраза и верска нетърпимост. Във фабриката се трудят вдъхновено американци, германци, австрийци, българи и прочее наемници. Те мият кръвта от лицето на империята и приписват нейните жестокости на нейните жертви.

Сериал
Нямаше да ви занимавам с това филме, ако то не повтаряше натрапчивите неоосманистки мантри. Тези мантри прочистват нашето митотворческо съзнание от злостни предразсъдъци, методично просветляват нашите безпросветни умове, за да вденем най-сетне:
А) Че сме имали невероятния късмет 500 години да добруваме и блаженстваме в гостолюбивата "мюсюлманска империя, където на християните разрешават да живеят" и където "почти никога не е имало религиозно насилие"; че "турското робство е национална митология", която обижда "академичната коректност", защото "в научните среди подобно понятие - робство, варварство - звучи смехотворно", поради което трябва да говорим за "мнимото 500-годишно турско-мюсюлманско робство".
Б) Че в добродетелната империя няма българи, има някакви безродни и безпаметни "планински жители", и главно - има "османска нация"; че българите са "османска малцинствена група", лица "с османска националност", едни чисти османлии; че българите не съществуват, ала благоденстват под сянката на падишаха, но понеже са неблагодарни, най-подло се отдават на "антиосмански национализъм" с "расистки характеристики" и чрез своята "превъзходна образователна система(!) извличат несъразмерни ползи(?) от икономическия напредък", което пък им създало "чувство за надмощие", расистко при това.
В) Че ислямизираните българи също не са никакви българи, защото мюсюлманите (вкупом) "се различават само по своя език", те етнос нямат, защото те "всички са мюсюлмани", ерго - религиозната принадлежност поглъща и елиминира етническата, ерго - има ислямска нация (виж идеологията на главорезите от ИДИЛ!) и българите мохамедани принадлежат към нея.
Г) Че "националният мит" за "мнимото турско робство" плоди и други митове, и първият измежду тях е Баташко клане - "един дълбоко закостенял антагонизиращ националистически мит", който "се гради върху демонизирането на Исляма и на мюсюлманското население"; "легитимира и до днес колективно изпитваната антипатия и вирулентна неприязън към ислямската религия и култура като цяло и срещу съседката Турция"; насочва "националната ненавист на българите преди всичко срещу мюсюлманските малцинства", за да ги "стигматизира и демонизира". И главно - "на фона на актуалната дискусия за европейското разширение Баташкият мит представлява национален и общоевропейски проблем", той е заплаха за европейското бъдеще на Турция, защото "представя Исляма и Османската империя като изконно не-европейски". Този мит трябва да бъде "ревизиран и деконструиран", за да бъде деконструиран "исляма като вражески образ", Османската империя - реабилитирана, а Турция - "реситуирана в европейския контекст".
Д) Че Априлското въстание е селска свада, "митологизирана и стилизирана" от коварните български историци като "национално въстание", защото едно "мнимо робство", едно "смехотворно варварство" предполагат "мнимо въстание" с "мними апостоли" и още по-"мними жертви" (преувеличени и идеализирани) на някакви "мними злодеи" и "мними главорези", а всъщност - благородни цивилизатори, окепазени от една пасмина злостни русофили като Макгахан, Скайлер, Беринг, Гладстон, Дарвин, Гарибалди, Юго и прочее.
Е) Че истинските злодеи и главорези са българските въстаници, защото всъщност Априлското въстание не е невинна селска свада, а "начало на българските жестокости" и на "клането на български мюсюлмани", които "са жертва на християнското изтребление". Защото "българските въстаници са хора, за които битката се свежда до плячкосване и обезчестяване на цивилното население" с "нечувано насилие", "зверства и жестокост", извършени от "българските грабители и убийци на мюсюлмани", от "българите като потисници на турците". Българите, тези "истински зверове", "изнасилват, грабят и убиват"; "архивите говорят за българските злодеяния - масови кланета, отвличания, насилия и грабежи"; "българите са извършители, а не жертви на злодеяния"; "малобройни са свидетелствата за мюсюлманско безчинство; за българско - има хиляди". И накрая - "Българските християни  предприемат подобни актове на насилие като желана предпоставка за война". Това е зловещият лик на българските въстаници през Април'1876-а! 
Ж) Че няма Освобождение на България. Има "легитимиране на една сама по себе си спорна териториална претенция" и брутално присвояване на някаква чужда, небългарска земя. Има грозен грабеж, защото: българите "се настаняват върху мюсюлмански земи", "жънат плодовете на мюсюлманския труд" и "всичко турско става българско".

Справка
Тези неоосманистки мантри преминават от книга в книга, от проект в проект, от филм във филм. В случая техните автори са трима.
Единият е проф. Джъстийн Маккарти (същият, от филма "България, моя земя"). През 2010 г. Университетското издателство "Св. Климент Охридски" издаде неговия опус (425 стр.) "Смърт и изгнание. Етническото прочистване на османските мюсюлмани, 1821-1922". Първото издание е през 1995 г. в Принстън - "Death and Exile: The Ethnic Cleansing of Ottoman Muslims, 1821-1922". През 1998 г. излиза на турски - "Olum ve Surgun: Osmanli Muslumanlarina karsi Yurutulen Ulus Olarak Temizleme islemi 1821-1922". През същата 1998 г. проф. Джъстийн Маккарти е декориран с Орден за заслуги към Турция.
Маккарти е член-кореспондент на Турското историческо общество, почетен доктор на университетите "Демирел" и "Ататюрк", и на Босфорския университет (приемник на Роберт колеж). Член е на Управителния съвет на Института за турски изследвания (Institute of Turkish Studies), създаден през 1982 г. с безвъзмездна помощ от Турция. ITS е базиран в Georgetown University. Мисията на ITS e да подкрепя американски учени и научни изследвания за турската история, общество, политика, икономика и култура; да финансира американските университетски библиотеки, програми за обучение, научни конференции, информационни дейности, издаването на книги и списания за Турция.
(Подробности за книгата на Маккарти - в. ДУМА, 5,6 и 7 юли 2011 г. http://www.duma.bg/node/16922, http://www.duma.bg/node/16984, http://www.duma.bg/node/17020)
Другите двама са Улф Брунбауер и Мартина Балева, които през 2006 г. ни ощастливиха с проекта на Osteuropa-Institut "Ислямът като вражески образ. История и съвременност на антиислямски стереотипи в България и примера за мита за клането в Батак" ("Feindbild Islam - Geschichte und Gegenwart antiislamischer Stereotype in Bulgarien am Beispiel des Mythos vom Massaker in Batak"). Титулната страница беше върху официална бланка с герба на Федерална Република Германия. Парите дойдоха от фондациите "Роберт Бош" и "Памет, отговорност и бъдеще" (финансирана от германското правителство). Балева защити докторат "Kunst und Nationalismus auf dem Balkan. Das Beispiel Bulgarien" ("Изкуство и национализъм на Балканите. Примерът България"). А на 19 май 2011 г. в Humboldt-Universitеt вече д-р Балева потресе аудиторията с лекция за "някакви предполагаеми жертви" в Батак, за "които се говори, че били загинали" или "евентуално изгорени или кремирани". (Подробности - в. "Новинар", 11 май 2007 г., http://www.novinar.bg/news/dekonstruktciiata-na-balgarskata-golgota_MjI1MDs3NA==.html.)

Но това съвсем не е всичко.
Въпросът е:
Защо непрекъснато ни завръщат в онова "златно време", когато 500 години сме добрували и благоденствали под смъртоносната сянка на падишаха? И защо така усърдно и неотклонно Турция лъска образа на Османската империя?

Отговорът - в следващия брой

Мъртва риба изплува край Руен

автор:Дума

visibility 134

3/4 от жилищата са от социализма

автор:Дума

visibility 592

/ брой: 157

НАП се хвали, че нарушенията по морето намалявали

автор:Дума

visibility 145

/ брой: 157

Букурещ затваря центъра си за стари автомобили

автор:Дума

visibility 205

/ брой: 157

В Дания пуснаха ипотека с отрицателна лихва

автор:Дума

visibility 172

/ брой: 157

Пожар във фабрика в Сърбия

автор:Дума

visibility 170

Паника на метростанция в Ню Йорк

автор:Дума

visibility 1364

САЩ поискаха изземване на иранския танкер

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 157

Корбин ще опита да свали Джонсън

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 157

Особена порода

автор:Ина Михайлова

visibility 1256

/ брой: 157

Пацо във Валенсия, където съдят за корупция

visibility 370

/ брой: 157

Гербаджийска идеология на безпросветието

автор:Юри Михалков

visibility 526

/ брой: 157

Без какво можем и без какво не можем

автор:Лозан Такев

visibility 261

/ брой: 157

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ