19 Април 2024петък22:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

80% от автосервизите у нас са нелегални

Искат забрана за вноса на коли, по-стари от 10 години

/ брой: 191

автор:Дума

visibility 1198

Между 70 и 80% от автосервизите в България са в сивия сектор, обяви председателят на сдружението "Съюз на автосервизите" Емил Германов. Според него основната причина за това е липсата на действащ закон за работата им. "Те нямат касови апарати, нямат трудови договори за служителите, нито пък необходимото оборудване. Това води и до увеличена опасност от катастрофи заради некачествен ремонт", обясни Германов. Цените при тях са два-три пъти по-ниски, защото не плащат данъци и осигуровки. Това пък води до компромиси с качеството на ремонтите от страна на регистрираните обекти, за да могат те да се доближат до цените на нелегалните сервизи, допълни още той. Германов смята, че държавата и общините нямат желание да се занимават със сивата икономика в сферата.

Той предупреди шофьорите и за негативните ефекти от дизелови горива, които не са закупени от бензиностанция. "Eвтинoтo гopивo oбикнoвeнo ce oтличaвa c пo-ниcкa плaмнa тeмпepaтypa и пo-виcoкo cъдъpжaниe нa cяpa, кoeтo вoди дo eднa бaвнa cмъpт нa двигaтeлитe. A ниe знaeм кoлкo e cтap aвтoпapкът в Бългapия, тaкa чe пpи нac ca yтeжнeни oбcтoятeлcтвaтa. Пpи изгapянeтo нa виcoкoвъглepoднитe гopивa ce oтдeля вoдa, кoятo, cъeдинeнa cъc cяpaтa, пpaви cяpнa киceлинa. И пo цeлия път нa изгopялaтa cмec - oт клaпaни, пpeз тypбoкoмпpecopи, пpeз кoлeктopни тpъби, филтъp зa твъpди чacтици дo кpaйнoтo гъpнe - вcичкo тoвa e пoдлoжeнo нa cилно aгpecивнaта cяpнa киceлинa, кoeтo вoди дo бъpзo излизaнe oт cтpoя и мнoгo тeжки peмoнти, кoитo мoгaт дa дocтигнaт и дo 10 000 лeвa", пpeдyпpeди Гepмaнoв.

В страната в момента има около 5300 сервиза. В началото на 2017 г. в България са били регистрирани над 4 млн. автомобила, от които почти всички - близо 3,5 млн., са на възраст над десет години. Броят на старите коли се увеличава, защото годишно се регистрират повече от 200 хиляди стари коли и едва около 30 хиляди нови, допълни председателят на сдружението. Ако автомобилът е добре поддържан, възрастта му нямала толкова голямо значение, но ако човек си купи кола за 3-4 хил. лв., той няма да е готов да даде голяма сума и за качествен ремонт.Германов посочи, че подкрепя идеята да се забрани вносът на леки коли, които са по-стари от десет години. Регламентирането на дейността на автосервизите и регистрирането им за първи път бе разписано в проектозакона за пътните превозни средства, който мина обществено обсъждане.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ