28 Ноември 2024четвъртък12:42 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Транспортният министър смени шефа на БДЖ холдинг

Ангел Стоянов поема управлението от Йордан Мирчев, който се задържа на поста само три месеца

/ брой: 72

автор:Дума

visibility 858

Транспортният министър Николай Събев е уволнил изпълнителния директор на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД Йордан Мирчев и на негово място е назначил Ангел Стоянов, показва справка в Търговския регистър. Мирчев беше назначен на поста през януари, след като предишното ръководство бе сменено с мотиви за лошо мениджърско управление, организационни пропуски и забавен контрол по изпълнение на ремонтните програми.

Според Събев Стоянов е избран след конкурс и е "един великолепен специалист и експерт, който освен че разбира от железници, разбира и от цифри". Попитан какви са мотивите от поста да бъде освободен Йордан Мирчев, министър Събев посочи, че не е останал доволен от представения от него бизнес план за новото предприятие, което ще бъде създадено след обединяването на пътническите и товарните превози. Министър Събев участва вчера в дискусия за визията за развитие на обществения транспорт в периода 2022-2027 г.

"В момента, от който обявихме, че започва вливане на трите отделни предприятия в БДЖ - Пътнически превози, БДЖ - Товарни превози и Холдинга БДЖ, от Съвета на директорите подготвихме пътна карта, която създаваше правната рамка как от трите предприятия да направим едно. Една от стъпките изискваше в срок до 15 март да представим документа до НК "Железопътна инфраструктура" за това, че новото предприятие ще бъде финансово стабилно с петгодишен бизнес план и други документи за лицензирането на това предприятие до 15 септември", обясни Събев.

Той обаче върнал за преработка два опита за бизнес план, като вторият по никакъв начин не е отчитал икономическия резултат от вливането. "Наложи се да работя като изпълнителен директор на БДЖ, което не беше честно, защото имам ангажименти и към пристанища и летища", коментира Събев. "Казах им: Имате страхотна визия, но това, което към момента сте направили, не означава, че искате да го направите", добави транспортният министър.

Още с встъпването си в длъжност министърът на транспорта обяви, че планира обединение на товарните и пътнически железопътни превози и съществуващия "Холдинг БДЖ" в единна компания. Целта е съкращаване на административните разходи и намаляване на дълговете, така че в началото на 2024 г. единното дружество БДЖ да излезе на капиталовите пазари. Той риторично написа във фейсбук "На екипа си предлагам работа, не работни места". Не става ясно директно дали този пост е коментар на настоящите рокади.

Наскоро Събев заяви, че през последните 30 години не са правени никакви инвестиции в БДЖ и превозвачът умишлено е воден към фалит.

Той твърди, че 45% от подвижния състав на БДЖ са извън експлоатация и не е включен в ремонтната програма на компанията. Програмата за реформи на БДЖ предвижда през 2023 г. компанията да излезе на печалба. Ефективността на прилаганите мерки ще се измерва на всеки 3 месеца, коментира министърът. 

 Проф. Йордан Мирчев е бивш депутат от НДСВ и някогашен шеф на БДЖ при управлението на Иван Костов. 

Етикетите на храните често объркват потребителите

автор:Дума

visibility 156

/ брой: 228

Българите ще похарчат над 100 млн. лв. в кампанията Черен петък

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 228

Едва 15% от украинския мед влиза в официалните канали за търговия

автор:Дума

visibility 178

/ брой: 228

България и Румъния - по-близо до Шенген

автор:Дума

visibility 139

/ брой: 228

София и Хошимин се побратимиха

автор:Дума

visibility 170

/ брой: 228

Скопие има проблем с "най-слабата страна в ЕС"

автор:Дума

visibility 168

/ брой: 228

Тъжно и отчайващо

автор:Александър Симов

visibility 132

/ брой: 228

"Мръсните" тецове

автор:Мая Йовановска

visibility 132

/ брой: 228

Скачени съдове

автор:Владимир Николов

visibility 134

/ брой: 228

Hannibal ad portas!*

visibility 119

/ брой: 228

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ