Подаваме заявление за лична карта и по електронен път
Заявление за издаване на лична карта вече ще може да се попълва само и по електронен път, без да е необходимо ползването на електронен подпис. Това са част от промените в Правилника за издаване на български лични документи, приети от Министерския съвет днес.
Целта на направените промени е намаляване на административната тежест на гражданите.
Също така се намаляват сроковете за издаване на паспорт, когато заявлението е подадено лично в дипломатическите и консулските представителства на страната ни в чужбина. Осигурява се и възможността за подаване на заявление за издаване на свидетелство за управление на моторно превозно средство в определени случаи и в районни управления към ОДМВР по постоянен адрес на заявителя.
В съответствие с измененията на ЗБЛД, е предвидено и издаването на временен паспорт да се съгласува от дипломатическите и консулските представителства само с министерството на външните работи, освен в случаите на издаване на временни паспорти на български граждани, на които след 1 септември 1999 г. не са издавани български документи за самоличност, когато тяхното издаване се съгласува с МВР.