27 Април 2024събота04:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Съдът не даде решение за сертификатите за влаковете

/ брой: 6

автор:Дума

visibility 262

Върховният административен съд оправи проблема с липсващите сертификати за безопасност на влаковете на БДЖ, което ги прави незаконни, като отложи разглеждането на случая за октомври тази година, предаде mediapool. Дотогава Законът за железопътния транспорт ще бъде променен, така че изискването за срочните сертификати ще отпадне и машините на БДЖ ще се окажат изрядни.
През септември м.г. Софийският административен съд потвърди заповед на бившия шеф Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА) Симеон Ананиев, с която се забранява движението на локомотиви и вагони с негодни сертификати. Документът се подновява на всеки пет години, като последната проверка за безопасност е правена през 2004 г. Така 80% от подвижния състав на железницата се оказва с изтекли сертификати.
БДЖ обжалва решението на Софийския административен съд пред ВАС, а от транспортното министерство обясниха, че ще променят Закона за железопътния превоз, в който е записано, че срочните сертификати са задължителни. Поправката е готова и предстои внасянето й в парламента.
Причината за нежеланието на транспортното ведомство да прати на проверка влаковете е, че тя се извършва в Института по транспорт, който се държи от Васил Божков и трябва да му се платят около 6 млн. лв. Друга причина е, че срочните сертификати не са задължителни според европейското законодателство, което изисква само първоначална проверка на машините от външен орган преди пускането им в движение.
Въпросът с липсващите сертификати, което прави почти всички влакове в движение незаконни, бе отнесен от БДЖ до ВАС още през октомври м.г. Съдът обаче е решил да насрочи делото по случая за след една година, става ясно от деловодната му система. На въпрос кое налага определянето на толкова късна дата от ВАС обясниха за Mediapool: "Много сме натоварени."

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 457

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 430

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 358

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 493

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 492

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 435

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 430

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ