18 Април 2024четвъртък20:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Превозвачи затварят изходите на София утре

Искат отмяна на ограниченията за движение на тежки автомобили в петък и неделя

/ брой: 174

автор:Дума

visibility 29

Превозвачи се заканват да блокират всички изходи на София утре от 15 часа заради въведени от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) нови ограничения за движение на превозни средства над 12 тона. За намеренията на превозвачите съобщи зам.-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи (НСБП) Красимир Лалов.
ДУМА припомня, че със заповед от 22 юли на шефа на АПИ инж. Стефан Чайков се спира движението по автомагистралите и по още 17 пътища от първокласната и второкласната републиканска пътна мрежа на камиони над 12 тона, включително ремаркета и полуремаркета, селскостопанска и земеделска техника, трактори и специализирана строителна техника за дните петък от 18 до 21 ч. и неделя между 14 и 20 ч. Ограниченията ще важат до 15 септември, като целта е по-висока пътна безопасност при засиления трафик в активния туристически сезон.
Лалов обясни пред Дарик, че през март е одобрена заповед, съгласувана и с превозвачите, и с Асоциацията на пострадалите от катастрофи, в която се описват точно пътищата и часовете на тяхното затваряне, за да бъде облекчен трафикът през почивните дни. Именно по тази заповед всички фирми са настроили доставките си, но заради новата изненадваща за превозвачите заповед се очаква закъснение на доставки и сериозни проблеми за бизнеса.
Лалов бе категоричен, че зад новата заповед стои "един юнак от една от прокуратурите", но отказа да назове името му.
„Изведнъж тихо се пусна заповед на 22 юли, която нито е съгласувана с някой, нито е видяна от някой, която добавя един куп забранени отсечки, за да можело някой да пътува комфортно. Добавени са магистрали, за да може някой да пътува комфортно до морето, защото те, като са взимали книжки, не са учили как се изпреварва камион на магистрала. Затворен е пътят от Калотина до Свиленград, т.е. затваряме границата със Сърбия и Турция. Затворен е пътят от Видин и Русе накъдето и да е, т.е. затваряме границата с Румъния. Военно положение ли сме, какво сме не знам. Знам само, че това са европейски транспортни коридори, където сме се разписали някъде, но явно хората, издали тази заповед, не знаят. Най-същественото е, че 500 000 шофьори ще висят по пътищата, защото на някой така му е харесало. От Видин до София по пътя няма кой да те напсува, а той се затваря", коментира Лалов.
Поради това, в знак на протест утре ще блокират изходите на София. „За да видим кой ходи на море в петък от 15.00 часа, кой може да си позволи да не ходи в петък следобед на работа. Явно са хора, на които ние всички данъкоплатци плащаме. След като някой решава, че нашите шофьори могат да стоят 5 часа на слънце, да видим как те ще поседят 5 часа на слънце без необходимите санитарни възли, без необходимите паркинги. Нали в тази държава всички сме равноправни. Ще отворим изходите 5 часа по-късно и така всеки ден", коментира Красимир Лалов.
НСПБ е изпратило писмо до председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Стефан Чайков. Там се казва, че новата заповед не е била представена за обществено обсъждане и не е дадена никаква възможност за становища и предложения. Секторът вижда в промяната лични интереси и задкулисие, според писмото, цитирано от „Фокус“.
От АПИ съобщиха, че са поканили превозвачите на среща. Красимир Лалов потвърди, че има покана, но все още от бранша не са взели решение дали ще отзоват на нея.
По-късно вчера стана ясно, че Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) подкрепя колегите си от НСБП. Това каза в пред "Фокус" Илиян Филипов, член на Управителния съвет на БАСАТ. "Нормално ли е в 16 часа или в 17 часа да спрем да работим, при положение че всички предприятия работят и до 18-19 часа. Спира едно превозно средство на 20 км преди разтоварения адрес и разтоварва в понеделник. Загубите на транспортната фирма на ден, като камионът стои, са 150 евро", допълни той. По думите му това са огромни загуби за фирми, за водачите и за абсолютно всички, както и за цялата ни икономика.

АЕБТРИ обжалва заповедта на Чайков


Управителният съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ) съобщиха, цитирани от "Фокус", че безопасността на движението по пътищата винаги е била основен приоритет в дейността на АЕБТРИ. Независимо от това асоциацията ще обжалва заповедта на АПИ. Според асоциацията всяко въвеждане на допълнителни ограничения в тежката за автотранспортния сектор обстановка изисква прецизни анализи с подробното разглеждане на всички произшествия, времето на настъпването им, участниците и причините, довели до тях. Въвеждането на забрани не трябва да се извършва едностранно с механично изброяване на пътищата от най-висок клас, които имат достатъчно голям капацитет, за да поемат натоварения трафик.
Според Управителния съвет на АЕБТРИ, особено тревожен е и фактът, че съгласуването на заповедта от изпълнителния директор на ИА "Автомобилна администрация" е било извършено без никакви консултации и обсъждания с представители на сектора. Това дава и допълнително основание за безпокойство и още веднъж мотивира предприетите правни действия.

Искат държавата да осигури места за почивка


Забрана за тежкотоварните автомобили трябва да има, но държавата не трябва само да забранява и да наказва тези, които си плащат данъците, а трябва да им осигури нормално място за почивка. Това каза Юлиян Бейнов, председател на регионалната организация „Автобусни превози” в Пловдив пред "Фокус". „Забрана на товарните автомобили има навсякъде в Европа, но там системата е друга, защото там има изградени паркинги, има места за почивка, защото това все пак са хора. Не можете да задръстите движението и да оставите шофьорите да спират в аварийната лента по пътищата или на банкета, защото няма къде да паркират”, обясни той.
„На новата отсечка, която е до морето, има едно-единствено място на връщане от Бургас за почивка – имам предвид голямо, както е направено в Европа – само едно място на новата отсечка, която стана от Стара Загора до Бургас. И то само на връщане, на отиване няма. На отиване могат да спрат на двете бензиностанции по 50 леки коли и това е. За автобуси, за камиони това не е помислено изобщо”, обясни Бейнов.

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 254

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 252

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 216

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 271

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 254

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ