Само 12% от регистрираните коли са нови
/ брой: 173
През първото полугодие на 2014 година в България са регистрирани общо 127 338 автомобила. Едва около 12% от тях - 16 295 броя, са нови автомобили. Това сочи официалната статистика на МВР за автомобилния парк в страната. Най-продаваната марка в България за този период е Volkswagen - общо 14 490 регистрации. От тях обаче едва 1091 броя са нови автомобили.
Лидер по регистрация само на нови автомобили продължава да бъде Dacia с 1618 регистрации. След това се нарежда Renault с 1298 продажби на нови автомобили в България. С 1091 регистрации на трето място се нарежда марката Volkswagen, която води със само 3 продажби пред четвъртата в класирането Skoda.
Марката Ford заема пето място с 989 продажби, следвана от Peugeot с 843, Toyota с 835, Kia със 731, Citroen с 485 и Nissan с 442. Границата от 400 продажби за първото полугодие преминават още Opel (439), BMW (425) и Mercedes (401). Марката Great Wall, която има завод в България, е реализирала 362 автомобила, като 334 от тях са нови.
На второ място по регистрация на стари и нови автомобили е марката Opel. За първите шест месеца на годината в България са регистрирани общо 10 943 нейни коли. От тях обаче едва 439 автомобила са нови, а останалите са втора употреба. Следват Mercedes (10 277 регистрации), Renault (8274), BMW (7183), Ford (7171), Audi (6766), Peugeot (6760), Citroen (4025) и Toyota (4009), които оформят топ 10 на най-продаваните марки автомобили на нашия пазар.