26 Април 2024петък19:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Инж. Милчо Ламбрев:

Централна жп гара София ще е напълно обновена до края на 2015 г.

Ще има нов архитектурен облик, места за продажба на билети, информационни табла, търговски площи от по-висок клас и нов ергономичен дизайн, казва генералният директор на НКЖИ

/ брой: 85

автор:Мая Йовановска

visibility 2901

Милчо Ламбрев е роден на 10 януари 1966 г. Завършил е ВВТУ "Тодор Каблешков" и притежава магистърски степени по специалностите "Транспортно строителство" и "Икономика на транспортната фирма". От 20.10.2009 г. инж. Милчо Ламбрев е генерален директор на ДП НКЖИ. Заемал е длъжностите технолог по железен път и съоръжения, началник на строителен обект, началник-отдел "Технологичен", контрольор по жп съоръжения, т ЖП Секция - София. От 1997 г. до 2000 г. последователно заема длъжностите зам.-началник и началник на т ЖП секция-София към НК "БДЖ". Директор на ПЕПЖИ София 1 към НКЖИ, а от април 2003 г. заема длъжността началник-отдел "Капитални ремонти" в НКЖИ. В периода 2003-2008 г. е бил последователно: директор на Дирекция "Управление на собствеността" в "БДЖ" ЕАД-Централно управление; директор на Дирекция "Управление на собствеността и кадастър" в НКЖИ- Централно управление; главен инженер в Дирекция "Ремонт и поддържане на железопътната инфраструктура" към НКЖИ-ЦУ; ръководител-отдел в Дирекция "Техническо осигуряване" в "БДЖ" ЕАД и главен инженер "Координация и контрол на сградна инфраструктура" в НКЖИ. 2008-2009 г. е директор на Железопътна секция София 1 към НКЖИ. Член е на Националното сдружение на инженерите по железен път (НСОИЖП) и Камара на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП). Семеен е, има дъщеря.
 

"Ще бъдат създадени всички необходими условия за нормалното функциониране на приемното здание и гаровия комплекс, за да не бъде нарушен комфортът на пътниците"

- Господин Ламбрев, извършването на дейностите по рехабилитацията на Централната жп гара доколко ще възпрепятства нормалното й функциониране. Ще се наложи ли някаква временна реорганизация, докато тече строителството?
- Строително-монтажните работи ще бъдат изпълнявани поетапно, в непрекъснат режим на работа на гарата. Ще бъдат създадени всички необходими условия за нормалното функциониране на приемното здание и гаровия комплекс, за да не бъде нарушен комфортът на пътниците. Достъпът до пероните ще бъде ограничаван поетапно. Не се предвижда промяна на разписанието на влаковете. По време на дейностите на даден перон движението на влаковете ще бъде пренасочено към други перони. Информационните табла и системите за оповестяване ще функционират през цялото време на рехабилитацията. През първия етап на строителството касите ще бъдат изнесени на приземния етаж, а във втория етап - на тяхното постоянно местоположение съгласно проекта.
- Какво включват различните етапи от рехабилитацията?
- Рехабилитацията на обекта ще се извърши поетапно. Строителните дейности ще започнат от източната страна на приемното здание до средата на сградата, като този етап следва да завърши до края на годината. Непосредствено след това ще започнат дейностите по западната част. Като цяло рехабилитацията на гаровия комплекс следва да завърши до края на 2015 г. Най-общо рехабилитацията ще се извърши в няколко фази. Едната е укрепване на конструкцията (металните и стоманобетоновите елементи). Следващата е свързана с извършване на мероприятия по енергийната ефективност на сградата - нови термоустойчиви фасади, топлоизолации и др. След това ще бъде подменена цялата инфраструктура - електро, ВиК, вентилации, слаботокови инсталации. В архитектурно отношение се предвиждат нови ескалатори, нов облик на търговските обекти, чакалня с нова визия и други удобства за улесняване на хората с намалена подвижност. Ще бъде усилена конструкцията на перонните покрития, ще има нови настилки с тактилни ивици.
- Какви са детайлите в проекта, какво ще се промени. Ще се запазят ли същите места, на които се продават билети, информационните табели и т.н.?
- След реализацията на проекта приемното здание ще бъде напълно архитектурно обновено. Търговските площи ще бъдат от по-висок клас и нов ергономичен дизайн. Местата за продажба на билети, информационните табла и озвучителната инсталация ще са изцяло обновени.
- Каква ще бъде промяната на пероните, ще бъдат ли по-добре обезопасени и как ще улесни това пътниците?
- Освен рехабилитираните перонни покрития ще бъдат подменени и настилките на пероните. За хора в неравностойно положение ще бъдат изградени тактилни ивици. Пероните ще бъдат съобразени с всички изисквания за безопасност съгласно действащите нормативни документи.
- Ще бъде ли разширен капацитетът на чакалнята?
- Местоположението на чакалнята ще се запази, като предвиденото интериорно решение ще създаде условия за по-висок комфорт при престоя на пътниците. Ще бъдат обособени зони за изчакване, които са отделени помежду си, както и от общото пространство посредством кашпи с естествена растителност.
- Кой е автор на архитектурния проект и с какви предварителни изисквания е съобразен той? Ще има ли някакви по особени интериорни решения, които да бъдат нещо като запазена марка на столичната гара (например скулптори, инсталации, специално обособени пространства и т.н.)?
- Договорът с избрания изпълнител - ДЗЗД "Обединение ГБС-Централна гара София", е сключен на принципа на инженеринг, включващ проектиране, доставка и изпълнение на строително-монтажни работи. Ръководител на проектантския екип е арх. Галин Василев. Има идея да бъдат изградени витражи, където да бъдат изложени музейни експонати с различни елементи от историята на Централна гара София и железопътната инфраструктура. Предвижда се тук да бъде вградена и капсулата на времето, запечатана при официалното стартиране на обекта.
- От проспекта, който беше раздаден на журналистите, е видно, че сградата с чакалнята на гарата ще претърпи доста изменения. Вижда се изграждането на второ ниво. То за търговски цели ли ще бъде предназначено, какво ще има там?
- На второ ниво ще бъдат разположени заведенията за хранене и зоната за майки с деца. Връзката с партера се осъществява посредством интериорна стълба, позиционирана в средата на фоайето, и посредством два клиентски асансьора. Заведенията за бързо хранене ще бъдат от едната страна на комуникационния възел, а от другата ще бъде разположен ресторант. Детският център ще бъде покрит с антибактериална мека PVC настилка, в комбинация от различни цветове.
- Стана ясно, че ще има нова дограма, както и че гарата ще бъде оборудвана с фотоволтаици. Има ли разчети какъв дял от сегашните енергийни разходи ще бъдат спестени, когато новият проект бъде реализиран?
- Гаровият комплекс ще бъде оборудван с фотоволтаици, което ще доведе до намаляване на стойността за разход на дневна електрическа енергия с около 30%. Освен това вследствие подмяната на дограмата - прозорци и врати, полагането на топлоизолации и изграждането на нови, съвременни отоплителни и вентилационни инсталации допълнително ще се увеличи икономията от разход на енергия.
- Как ще бъде уредена гарата за нуждите на хората с увреждания?
- Всички настилки на гаровия комплекс ще бъдат изградени така, че да не позволяват хлъзгане при намокряне на движещи се по тях хора. Настилките ще бъдат сигнализирани и изпълнени съгласно нормативната база за осигуряване достъпна среда на населението, и отговарящи на изискванията за оперативна съвместимост, свързана с хората с намалена подвижност.
- Каква е максималната сума, до която може да набъбне изпълнението на проекта, предвид факта, че винаги има и непредвидени разходи?
- Стойността на договорите за строителство и строителен надзор възлиза на 57 007 874,21 лева, без ДДС. Според договорните условия непредвидените разходи са в размер до 10%, следователно общата стойност не трябва да надхвърли 62 708 661,63 лева, без ДДС, или 75 250 393,96 лева с ДДС.
- Преди години имаше дори идея гарата да бъде съборена и да бъде изградена нова. Смятате ли, че проектът, който започна да се осъществява, е по-добрият вариант?
- Подобна алтернатива е разглеждана по време на предпроектните проучвания и е обсъждана възможността за разрушаването на съществуващата сграда и построяването на нова. Този вариант беше определен като неблагоприятен, тъй като за известен период нямаше да съществува приемно здание, което би довело до неудобства за пътниците, а и необходимите разходи за разрушаване, и ново строителство биха надвишили разходите, предвидени за рехабилитацията на комплекса.
 

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 317

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 300

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 296

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 259

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 267

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ