26 Април 2024петък13:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

В Петербург ще се появи водно такси

/ брой: 192

автор:Дума

visibility 759

Сергей Дашков, Евгения Цинклер

Нов вид транспортни услуги ще се появи в северната ни столица идната пролет. Според замисъла на петербургския губернатор Валентина Матвиенко малките катери за доставки до всеки кей в града ще може да се извика по телефона - също като обикновено такси.
Засега за проекта не се знае много - ясно е, че като водни таксита ще работят частни катери. А дали те ще са собственост на един превозвач или на няколко и как кметството смята да стимулира интереса към новия бизнес, всичко това е на етап обсъждане. Ако на пазара обаче се появят няколко различни превозвачи, за удобство на пътниците ще бъде създадена обща диспечерска служба за водните таксита.
Тарифите за катерите, работещи като таксита, още не са определени. Засега частните разходки по вода са доста скъпо удоволствие: индивидуално возене с най-скромния катер в Петербург струва 5-8 хиляди рубли на час. За по-малко от час катер не може да се наеме.
Между другото през този сезон в Санкт Петербург след дълги обсъждания най-накрая се появиха водни маршрутки - аквабуси. Малките бързоходни катери се движат по четири маршрута - от Елагин остров до Арсеналската крайбрежна, от хотел "Москва" до Медния всадник, от Ермитажа до Кронщадт и от Кронщадт до Ломоносов. Цената на пътуването по града е 50 рубли, а по Кронщадтската линия - 96 рубли.
Това лято аквабусите работят в изпитателен режим. Но Валентина Матвиенко вече е готова с изводите - проектът за воден автобус е не само сполучлив, а е "надминал всички очаквания".
- Убедена съм, че постъпихме правилно. Би било голям пропуск да не използваме предимствата на града, водата, за да организираме обществения транспорт - казва губернаторът. - Това е много удобен и търсен вид транспорт: от единия край на града до другия - от кея при входа на Централния парк за култура и отдих до Смолната крайбрежна катерът стига само за 12 минути.
За сравнение: с кола това разстояние се взима в най-добрия случай за около 40 минути и това само при положение, че няма задръстване.
През следващата година правителството на Санкт Петербург смята да продължи програмата за развитие на водния пътнически транспорт: планира се да се удължат вече действащите маршрути, да се открият два нови и чувствително да се увеличи броят на аквабусите. Градът също така е готов да разгледа възможността за предоставяне на терен за пренасяне на производството на катери от Нижни Новгород. По думите на Матвиенко това ще намали себестойността им и като цяло ще подобри икономиката на проекта.
Идеята на Санкт Петербург не е нова. Във Венеция ролята на обществен транспорт играят големи катери - вапоретто. Стойността на билета за тях е 6-7 евро. Наричат ги още водни автобуси. В Холандия общественият воден транспорт се е превърнал в огромен конкурентоспособен бизнес. По Амстердам с неговите седем старинни канала може да се придвижваш с водни велосипеди, трамвайчета, лодки, маршрутни катери, водни таксита. В Лондон цената на пътуване с водно такси се колебае от 1,5 до 8 британски лири.
Водният транспорт е много популярен в някои от американските градове - Бостън, Балтимор, Чикаго и особено в Ню Йорк. Там има много различни катери и лодки. Най-популярно е жълтото такси-катамаран. Пет района в Ню Йорк са острови, разделени от вода, и между тях пътуват фериботи и пътнически катери. В Чикаго цената на едно пътуване е 2-4 долара, месечната абонаментна карта струва 40 долара.
Обществен воден транспорт се появи и в столицата на Южна Корея Сеул: няколко десетки 8-местни катери превозват пътници по река Ханган. Хората ползват услугите им най-вече в пиковите часове сутрин и вечер. Стойността на едно пътуване е приблизително 5,5 долара. Може да се извика и водно такси.
За жителите на Банкок водният транспорт е нещо като метрото за московчани. Градският воден транспорт включва няколко маршрута на речни трамваи и редица фериботи.
 

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 0

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 0

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 0

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ