Норвегия ще запази подводния си флот
Останалите в строя подводници от типа „Ула” ще се използват предимно за патрулиране, като дълбочината на потапяне е ограничена до 250 метра
/ брой: 264
Министерството на отбраната на Норвегия е решило да запази подводния си флот, който в момента се състои от дизел-електрически подводници от типа "Ула", съобщава Defense News. По-рано специална комисия е провела изследване и е предложила три варианта: да не се купуват нови подводници след отписването на "Ула", да се про-дължи срокът на служба на вече използваните и да се закупят нови или да се откажат от подводниците за сметка на подводни роботи. След представянето на доклада на комисията, министерството на отбраната е избрало втория вариант. Повод за провеждането на изследването е приближаващият се срок на отписване на подводниците от типа "Ула", стоящи на въоръжение в Норвегия от 1989-1992 г. Те са преминали през няколко средносрочни програми за модернизация и съгласно действащия график трябва да бъдат бракувани след 2020 г. Министерството на отбраната на Норвегия е направило извод, че подводниците са необходими на страната и никакви алтернативни варианти не могат да ги заменят. В близко време специална комисия ще започне ново изследване, целта на което ще бъде изучаване на вариантите по замяната на подводниците тип "Ула", а също и оценка на целесъобразността от про-дължаване на сроковете на служба на използваните ДЕПЛ. Докладът по това изследване ще бъде представен на министерството на отбраната на Норвегия до края на 2014 г. До момента страната е получила само неофициално предложение от Швеция за доставка на дизел-електрически подводници A26 от ново поколение. Като друг възможен вариант за доставка на подводници за Норвегия са немските дизел-електрически подводници от проектите Type 212 и Type 214. До края на 90-те години на въоръжение във ВМС на Норвегия стояха 14 дизел-електрически подводници: шест от типа "Ула" и осем от типа "Кобен". Последните бяха отписани през 1998-2000 г., като половината от тях бяха предадени на ВМС на Полша, а останалите бяха утилизирани.