Обезщетяват засегнатите от фалита на "София тур и Холидей"
Вече има над 120 сигнала за провалени екскурзии, Ангелкова обяви туроператора за некоректен
/ брой: 250
Засегнатите потребители от прекратяването на дейността на "София тур и Холидей" ЕООД ще получат парите си от застраховката професионална отговорност на туроператора. Това заяви вчера председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БТВ. Наличието на застраховка професионална отговорност на обявилия прекратяване на дейността си туроператор ще даде възможност на засегнатите потребители да получат обратно парите си за неосъществените пътувания. В България единственият способ, по който това се случва, е застраховката професионална отговорност на туроператора. Такава застраховка има и съгласно закона, е определена в зависимост от оборота на туроператора в предходни периоди, посочи Маргаритов. Необходимо е да се подготвят и представят на застрахователя всички необходими документи - договор за организирано пътуване, касови бонове за извършените плащания, копие от полицата "Туроператорска отговорност" и други налични, каза още Маргаритов.
Над 120 са постъпилите до вчера сигнала за провалени екскурзии в Министерството на туризма, съобщи по-късно вчера министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя апелира към всички, които са закупили туристически пакети, да подадат сигнал в министерството.
След направена спешна проверка на адреса на офиса на фирмата не е открит никой. Ангелкова уточни, че все още не се знае точно колко души са пострадалите, закупили туристически пакети от "София тур и Холидей". По нейните думи странно обстоятелство е, че преди броени дни компанията е сменила застрахователя си - от "Групама застраховане" ЕАД на "Алианц". През октомври собствеността на фирмата е прехвърлена на сръбски гражданин, който не може да бъде открит, обясни още Ангелкова.
Вчера имаше среща в Министерство на туризма с представители на Комисия по финансов надзор, на "София тур и Холидей" и изпълнителните директори на двете застрахователни дружества. На срещата трябваше да се изясни броят на хората, които няма да осъществят предварително заплатените си екскурзии, както и параметрите по обезщетенията им. Представители на "София тур и Холидей" обаче не са присъствали, съобщи Ангелкова. Тя допълни, че фалиралият туроператор е изключително некоректен. Все още не е ясен размерът на обезщетенията и причината е скорошната смяна на застрахователната компания. На срещата стана ясно, че при "Групама застраховане" лимитът е бил 25 хил. лева, докато при "Алианц" е в размер на 450 хил. лева. Според Ангелкова обаче повечето от потърпевшите са закупили туристическите пакети, когато застраховател е бил "Групама". По-рано Ангелкова съобщи, че има сериозно разминаване със сумите по застрахователното покритие на "Алианц", тъй като туроператорът обявил на сайта си, че покритието е 1 млн. лева.